| کد خبر: 203285 |

ورود ۳۰۰ واگن و لوکوموتیو به ناوگان ریلی تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی، گفت: با همت بخش صنعت تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی، گفت: با همت بخش صنعت تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی در تشریح نشست دیروز (سه شنبه ۱۷ دی ماه) بررسی گزارش عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید با حضور نمایندگان مجلس، گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اشتغال مواردی را تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ کرده بود که در نشست امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی این مصوبات پیگیری شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی در خصوص پیشبرد برنامه‌های رونق تولید و اشتغال ارائه کرد، ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار از پاییز سال گذشته تا پاییز سال جاری ۵۰۰ هزار شغل جدید متناسب با حمایت از تولید داخل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار کشور در حوزه ریل خودکفا شده و توانسته‌ایم ریل و سوزن مورد استفاده را از تولید کنندگان داخلی تأمین کنیم، عنوان کرد: در پروژه‌هایی که اکنون اجرا می‌شود از ریل و سوزن داخلی استفاده می‌کنیم امیدواریم این موضوع به روند پابرجا تبدیل و فرهنگ استفاده از ظرفیت داخلی را زنده کنیم.

اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴۵۶ دستگاه واگن، لوکوموتیو باری و مسافربری در داخل کشور تولید شده و مدیرعامل واگن پارس اعلام کرده که تولیدات سال جاری آنها رکورد بیست ساله در این واحد تولیدی را جابجا کرده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با همت صنعت داخلی تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو را به ناوگان کشور اضافه کنیم که این یکی از نتایج تفاهم نامه رونق تولید در سال ۹۸ با سازمان برنامه و بودجه است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید بتوانیم برنامه فراگیری را داشته باشیم و تمامی دستگاه‌ها برای رونق تولید مسکن نقش آفرینی کنند، عنوان کرد: طرح ملی مسکن شروع شده است و امیدواریم بتوانیم شتاب روند تولید و احداث واحدهای مسکونی را افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.