| کد خبر: 202794 |

دوره بازگشت سرمایه در صنعت ریلی طولانی‌ است

توسعه ناوگان ریلی به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و متاسفانه دوره بازگشت سرمایه در صنعت ریلی طولانی تر بوده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل گفت: توسعه ناوگان ریلی به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و متاسفانه دوره بازگشت سرمایه در صنعت ریلی طولانی تر بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، عبادالله فروزش، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت راه آهن حمل و نقل گفت: در بحث خرید و نوسازی واگن ها مشکلاتی وجود دارد. دوره بازگشت سرمایه در صنعت ریلی طولانی تر بوده است و عملا برای سرمایه گذاران جذابیت خاصی ندارد.

وی افزود: دولت تسهیلاتی را برای ترغیب سرمایه گذاران در صنعت ریلی پیش بینی کرده اما در عمل با گذشت زمان زیادی از تصویب قوانین توفیقات خوبی حاصل نشده است. خوشبختانه در سال جاری با حمایت راه آهن اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدوار هستیم تاثیر مثبت خود را در توسعه ناوگان ریلی نشان دهد.

مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل در پاسخ به مهم ترین مشکل حال حاضر این صنعت گفت: به نظر بنده مهم ترین مشکل صنعت ریلی کشور درحال حاضر، پایین بودن بهره وری است و با افزایش بهره وری در صنعت ریلی میتوان بسیاری از محدودیت ها و ضعف های این صنعت را برطرف کرد.

فروزش اظهار داشت: باید گفت که تاکیدات مقامات بلندپایه نظام بر توجه به حمل و نقل ریلی و همچنین پیش بینی تسهیلات لازم برای ورود سرمایه گذاران به صنعت ریلی در قوانین و اسناد بالادستی، بسیار جدی و کامل است.

وی اضافه کرد: همکاری بیشتری از طرف مجریان به ویژه بانک ها برای اعطای تسهیلات لازم است.

 نایب رییس هیئت مدیره شرکت راه آهن حمل و نقل اضافه کرد: البته در دو سال اخیر تلاش های خوبی هم توسط مجموعه مدیران راه آهن و هم شرکت های ریلی برای استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی، استفاده از تسهیلات پیش بینی شده از جمله معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری، ارزش افزوده صفر، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تسهیلات تبصره ۱۸ صورت گرفته است و امیدواریم با عملی شدن آنها انگیزه برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

فروزش تصریح کرد: شرکت راه آهن حمل و نقل درحال حاضر در زمینه حمل و نقل داخلی و بین‌المللی بار ریلی و خدمات لجستیک فعالیت می کند و با استقاده از ناوگان خود نیاز داخل و خارج کشور را تامین نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    احسنت. مهم ترین مشکل صنعت ریلی کشور درحال حاضر، پایین بودن بهره وری است.یعنی اگر 100 ریال به این صنعت تزریق شود مثلا نصف آن ضایع میشود.به عبارت دیگر ، سرمایه گذاری کمتر ضایعات کمتر. پس تعجبی ندارد که سرمایه گذار یا بانک تمایلی به مشارکت در پروژه های ریلی نداشته باشند چون میدانند با این ضریب بهره وری پایین ، پروژه ی ریلی نخواهد توانست اقساطش را بپردازد و دست سرمایه گذار / بانک میماند در پوست گردو. این میشود که سرمایه گذار میگریزد و بانک مگر به تکلیف دولت ، پا جلو نمیگذارد.
    برویم فکری به حال بهره وری بکنیم. تلاش کنیم که بار حمل شده ی هر واگن در سال را از این عدد فجیع امروز کمی افزایش دهیم. این کار نه پول زیاد لازم دارد نه سرمایه گذار لازم دارد نه وام بانکی