راه آهن میانه - بستان آباد ظرفیت جابجایی ۷ میلیون بار را دارد
مدیر پروژه راه آهن - میانه - بستان آباد گفت: راه آهن میانه - بستان آباد ظرفیت جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر را دارد.
مدیر پروژه راه آهن - میانه - بستان آباد گفت: راه آهن میانه - بستان آباد ظرفیت جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر را دارد.
حمید علی محمدزاده افزود: اجرای این پروژه موجب کاهش ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر، کاهش ۵.۵ ساعت زمان سیر قطار و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر شده و با اجرای آن سالانه ۱۶ میلیون لیتر سوخت صوفه جویی می شود.
وی کاهش سالانه ۱۴۰ میلیارد ریال آلاینده های زیست محیطی و سالانه ۲۸۵ میلیارد ریال خسارت سوانج جاده ای از دیگر مزایای این طرح است.
مدیر پروژه گفت: در اجرای این پروژه ۳۰ میلیون و ۵۱۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۰ میلیون و ۵۶۲ هزار متر مکعب خاکریزی، ۳۶۰ هزار متر مکعب پی کنی، ۹ هزار و ۲۰۰ متر حفاری شمع، ۳۲۰ هزار متر مربع قالب بندی، ۶۳ هزار تن آرماتور ریزی و ۶۵۲ هزار متر مکعب بتن ریزی شده است.
وی ۳۹۵ هزار متر مکعب بلاست ریزی، ۲۵۸ هزار تراورس ، ۳۵ پل بزرگ به طول ۳ هزار و ۷۲۲ متر ، ۲۵ تونل و گالری به طول ۴ هزار و ۸۷۸ متر، ۳۹۷ پل کوچک ، ۳ ایستگاه درجه ۳و ۳ ایستگاه درجه ۲ را از دیگر کارهای اجرای این پروژه اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: با اجرای این پروژه ۸ هزار میلیارد ریال رونق اقتصادی برای منطقه ایجاد می شود و هزینه اجرای پروژه ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
راهآهن دوخطه میانه- بستانآباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راهآهن تهران- تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستانآباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل میشود.
بهرهبرداری از راهآهن تبریز- میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راهآهن سراسری به راهآهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور میشود و بدون شک رشد صنعت حمل و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حاملهای انرژی باعث رشد تورم شده است، میتواند باعث حل برخی مشکلات حمل و نقل در این منطقه شود.
طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر مسیر بستان آباد تا تبریز است و با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگنهای باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگنهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است در صورت تکمیل فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می دهد.
با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستانآباد - تبریز ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راهآهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بینالمللی و صادرات کالا به جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.
راهآهن میانه - بستانآباد امروز با حضور رئیس جمهوری با اعتبار ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال با ریل ساخت داخلی UIC۶۰ (ساخت ایران) به بهرهبرداری میرسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.