| کد خبر: 198931 |

آخرین یافته‌های تحقیقاتی راه‌آهن ایران در کنگره بین‌المللی ریلی ژاپن ارائه شد

یک محقق و کارشناس ارشد راه آهن گفت: آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین کنگره بین‌المللی تحقیقات ریلی ژاپن در سال ۲۰۱۹ ارائه شد.

تین نیوز
یک محقق و کارشناس ارشد راه آهن گفت: آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین کنگره بین‌المللی تحقیقات ریلی ژاپن در سال ۲۰۱۹ ارائه شد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: "عسل فرجپور" با حضور در این کنگره بین المللی که توسط شرکت های راه آهن فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا تاسیس شده و هر سه سال یکبار برگزار می شود، مقاله خود را به صورت سخنرانی ارائه کرد.

این محقق شرکت راه آهن افزود: در این کنگره بررسی رابطه کیفیت خدمات ریلی با رضایت مسافران از رویکرد تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) ارائه شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: جهت شناسایی عوامل موثر بر خدمات، هشت مدل مختلف ارائه شد که شامل ۶ مدل با ارزیابی ساختاری بود و   اجرای یک مدل پیشنهادی نرم افزاری نیز در این کنگره در ژاپن ارائه شد.

فرجپور بیان کرد: مطالعه موردی این تحقیق شامل ارزیابی ۳۰۰ نفر از مسافران قطار حومه ای است که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند.

این کارشناس ارشد شرکت راه آهن اضافه کرد: تحلیل عاملی مدل برتر ایجاد شده، شامل ۵ متغیر پنهان: ۱) امنیت و ایمنی  ۲) ویژگی های مسیر و سرویس  ۳) اطلاع رسانی ۴) راحتی  ۵) قابلیت اطمینان و ۱۹ متغیر آشکار در این یافته های عملی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی، یافته های این تحقیق نشان می دهد، فاصله بین ایستگاه راه آهن تا مقاصد مسافران و تواتر سفر افراد در  مسیر قطارهای حومه ای بیشترین اثر را بر بهبود سطح رضایتمندی آنان در استفاده از این حمل و نقل سبز در حومه کلانشهرها دارد.

فرجپور افزود: توسعه حمل و نقل درب به درب و تدارک بلیت های مدت دار با قابلیت استفاده مکرر می تواند راه حل هایی مشوق جهت بهبود هرچه بیشتر رضایت مسافران باشد. 

شایان ذکر است ، دوازدهمین کنگره بین المللی تحقیقات ریلی ژاپن ۲۰۱۹ که روز ۲۸ اکتبر (۶ آبان) در شهر توکیو آغاز شد تا اول نوامبر (۱۰ آبان) ادامه دارد.

این کنگره علمی تحقیقاتی فرصتی برای تبادل نظر مهندسان و محققان حوزه ریلی در سطح بین المللی است که مقاله سه محقق ایرانی مورد پذیرش قرار گرفت و تنها امکان  حضور یک محقق ایرانی( عسل فرجپور) در این کنگره فراهم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.