| کد خبر: 198214 |

۳۳ درصد تعمیرات چرخ و محور واگن کشور در راه آهن اراک انجام می شود

بیش از ۳۳ درصد تعمیرات اساسی چرخ و محور واگن‌ها در کشور در راه آهن این شهرستان انجام می شود و این اداره کل در این خصوص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اراک گفت: بیش از ۳۳ درصد تعمیرات اساسی چرخ و محور واگن‌ها در کشور در راه آهن این شهرستان انجام می شود و این اداره کل در این خصوص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا قربانی افزود: تعمیرات اساسی ۱۳ هزار و ۱۵۶ مورد چرخ و محور واگن امسال در کشور انجام شد که چهار هزار و ۴۲۳ مورد آنها در راه آهن اراک انجام شده است.

وی  خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۶۷۹ مورد تعمیرات اساسی انواع واگن‌های باری امسال در کشور انجام شد که ۶۶۵ مورد این تعمیرات در راه آهن این شهرستان انجام شده است.

قربانی افزود: ۲۵ درصد تعمیرات اساسی انواع واگن‌های باری کشور امسال در راه آهن اراک انجام شده و این راه آهن در این حوزه رتبه دوم را در کشور به دست آورده است.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی واگن های باری در اراک توسط چهار شرکت تعمیراتی شامل احیا صنعت، احیا صنعت واگن پارس، برفره و فولاد درخشان انجام می شود.

 مدیرکل راه آهن اراک از افزایش فوق العاده ۳۲ رام قطار همزمان با بازگشت زائران اربعین ابا عبدالله الحسین خبر داد و گفت: با توجه به ازدحام زائران در مسیر بازگشت از کربلا این تعداد قطار در مسیر کرمانشاه و خرمشهر پیش بینی شده است.

قربانی افزود: این قطارها در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه امسال به صورت فوق العاده وظیفه خدمت رسانی و بازگشت زائران از شهرهای کرمانشاه، همدان و خرمشهر را برعهده دارند.

وی ادامه داد: با احتساب این ظرفیت در مجموع شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین حسینی ( ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ) به زائران خدمت رسانی می کند.

حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم, مرکزی, لرستان, همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.