| کد خبر: 196322 |

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملیات دوران دفاع مقدس:

120 کیلومتر خط‌آهن بین خرمشهر و اهواز در 100 روز ساخته شد

وزارت راه و شهرسازی در قالب دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس خدمات و پشتیبانی قابل توجهی انجام دادند، اما کم‌تر مورد توجه قرار گرفت و حتما از قصور ما بوده است.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتخارآفرینی‌های کارکنان وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس گفت: ما توانستیم 120 کیلومتر خط‌آهن بین خرمشهر و اهواز که تخریب شده بود بسازیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تین نیوز به نقل از فارس،‌‌ مهدی عبوری در نشست خبری همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در قالب دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس خدمات و پشتیبانی قابل توجهی انجام دادند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفت و حتما از قصور ما بوده است.

وی ادامه داد: امسال با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، قصد داریم همایش و نمایشگاهی در حوزه افتخارآفرینی‌های وزارت راه و ترابری سابق و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس برگزار کنیم.

جنگ تغییر شکل داده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ایجاد توسعه فرهنگ آمادگی دفاعی در همه دستگاه‌ها ضروری است، جنگ پایان نیافته و تغییر شکل داده است و امروز هم در حال مصاف هستیم و مهم رزمنده بودن و رزمنده ماندن است.

عبوری افزود: رهبر معظم انقلاب امروز فعالان جبهه اقتصادی را رزمنده می‌دانند، ما هم باید بدانیم هرگاه جهت شکست حصارهای اقتصادی دشمن هر کار تولیدی که انجام بدهیم، به تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم و کاری جهادی و بسیجی انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که افتخارات برادران ما در دوران جنگ تحمیلی زیاد بوده است، گفت: امسال با دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری بسیج وزارتخانه، نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس برقرار می‌شود و تلاش می‌کنیم این نمایشگاه در سال‌های آتی به صورت دائمی در محل باغ‌موزه دفاع مقدس ایجاد شود.

سه قرارگاه وزارت راه در دوران جنگ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس به خاطر حجم آثار جنگ در وزارت راه در کنار همه فعالیت‌ها سه اداره کل راه قدس در مهاباد، راه کربلا در اهواز و راه نجف در کرمانشاه تاسیس شد، همچنین اداره کل فنی مهندسی کربلا در اهواز و اداره کل فنی مهندسی نجف در ارومیه تاسیس شده بود.

عبوری با بیان این‌که 15 هزار نفر ایثارگر در وزارت راه و شهرسازی داریم، گفت: در اولین ساعات جنگ تحمیلی، وزارت راه درگیر مسائل جنگ شد و در همان ساعات اولیه به بنادر ما و فرودگاه مهرآباد حمله شد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی بندر خرمشهر مورد هجوم دشمن قرار گرفت و تعدادی از همکاران ما در این بندر شهید و جانباز شدند. بندر امام خمینی در یک روز 70 بار بمباران شد و در دوران جنگ تحمیلی دیگر بنادر کار بندر خرمشهر را هم انجام می‌دادند.

 راه آهن 8 میلیون رزمنده را جابجا کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: هم‌چنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی هشت میلیون نفر صندلی رزمنده جابجا کرد، ضمن آنکه 4 میلیون تن امکانات، تجهیزات و مایحتاج در آن ایام توسط راه آهن جابه‌جا شد.

عبوری افزود: در دوران جنگ تحمیلی 5 رام قطار به بیمارستان‌های متحرک تبدیل شدند و در آن‌ها اتاق عمل و 100 تخت بیمارستانی تجهیز شد و امروز بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از ما خواسته است واگن‌هایی در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا این بیمارستان‌ها را شبیه‌سازی کنند.

120 کیلومتر راه‌آهن در 100 روز ساخته شد

وی افزود: شرکت راه‌آهن در کاری بی‌نظیر پس از آن‌که خرمشهر تصرف شد و راه‌آهن خرمشهر-اهواز به صورت کامل تخریب شد، با آزادسازی خرمشهر 120 کیلومتر راه آهن را 100 روزه بین خرمشهر و اهواز ریل‌گذاری و بهره‌برداری کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اداره کل فنی مهندسی نجف و هم‌چنین اداره کل کربلا در دوران جنگ تحمیلی 16 بیمارستان صحرایی ساخت.

عبوری بیان کرد: به هر حال تلاش می‌کنیم با برقراری این نمایشگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم البته قرار نیست این نمایشگاه هر سال برگزار شود، بلکه این پیش زمینه ایجاد نمایشگاه دائمی نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی در باره هزینه نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه چون به صورت تصاویر، عکس و بنر است هزینه زیادی نداشته است و ما تلاش می‌کنیم انتقال مفاهیم جنگ تحمیلی را به خوبی انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است، افزود: رهبری فرمودند؛ ما هشت سال جنگیدیم و باید 80 سال روی آن کار کنیم و ما تلاش می‌کنیم برای آحاد مردم این نقش‌آفرینی‌ها را تبیین کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 11 0

    در طول هشت سال دفاع مقدس از ملک و میهن و مردم، نخبگان بی ادعائی در عرصه پشتیبانی و مهندسی رزمی درخشیدند که بی نظیر و بی بدیل اند. آدمهای بی ادعا ، ولی عاشق، سالم و درست و متخصص ، که از بهترین فرصت هایشان در دنیای بیرون از جنگ گذشته بودند برای حفظ کیان کشور!
    دنبال اسم و لقب و صفت هم نبودند، عناوینی مثل سرباز اقتصادی! بسیجی اقتصادی و...را براحتی می توان جعل و تحریف کرد! بابک زنجانی نمونه بارز این تحریف است! او خود را بسیجی اقتصادی خطاب می کرد ! بهتر است دنبال عنوان نباشیم بطور کلی!
    هر کس کارش را بکند با توجه به توانائی و تخصص اش!
    بهتر بگویم :
    بگذاریم افراد، کارشان را بکنند و خروجی واقعی برای سازمان و شرکت مان درست کنند!
    و نترسیم که اگر کاری را به متخصصی سپردیم؛ " آنقدر نتیجه اش درخشان " باشد که دوستان و رفقای بی تخصص مان را " از سکه بیاندازد"!
    تا امروز انواع رابطه مندی و فرار از ضابطه و شایسته سالاری را دیده بودیم بجز این " نوع" خاص را
    نوعی که زیر پوست سازمانهایمان سالهاست رشد کرده و ریشه دوانده :
    " این مهندس( متخصص، کارمند، کارگر و...) آنقدر کارش را خوب و درست و استاندارد انجام می دهد! که بعید نیست صندلی مان را بگیرند و به او بدهند"!!!
    لذا اگر وظایفمان را به رهگذرهای خیابان شوش واگذار کنیم! به متخصص خودمان نمی دهیم!
    ..
    غافل ازینکه کسانی که باین حد از تجربه و تخصص و کارائی رسیده اند، دنبال صندلی!! نبوده اند( و نشانه اش هم این است که شما هنوز سر جایت هستی! ! و او سرجای خودش نیست)
    لذا نباید هراس داشته باشیم ازینکه کسی، در هر بخشی ، از ما بهتر است و زحمت کشیده و بهتر شده نه با مدارک تحصیلی تقلبی!( که در اخبار 20:30 دیشب نیز به آنها در گزارش مشروحی پرداخته شد البته)
    لذا خیلی خوب است که اجازه بدیهم به " ما" کمک کنند متخصصین حوزه های مختلف
    آنها که نه بدنبال نام اند و نه ردیف و نه شغل
    اینها ، از همان نسل " مردان بی ادعا" ذخایر بی بدیل و غیر قابل جایگزین در نیروی انسانی و منابع نامحسوس سازمانها هستند! که بی دریغ و بدون انتظار، تجارب و دانش شان را در اختیارمان قرار می دهند.
    با سپاس