| کد خبر: 195541 |

پاکسازی راه‌آهن سراسری کشور برای ثبت جهانی

حدود 62 کیلومتر از راه‌آهن سراسری کشور که پیشنهاد ثبت جهانی آن داده شده است

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان این‌که حدود 62 کیلومتر از راه‌آهن سراسری کشور که پیشنهاد ثبت جهانی آن داده شده است در استان تهران قرار دارد، گفت: مراحل پاک‌سازی محوطه آن در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد تقی‌‌زاده درباره اقدامات صورت‌گرفته برای ثبت جهانی راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور گفت: طول این راه‌آهن سراسری 1400 کیلومتر است که یکی از شبکه‌های ریلی بزرگ در دنیا محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: 24 اثر جهانی در کشور ما ثبت شده است که 22 اثر آن فرهنگی و دو اثر نیز اثر طبیعی است و تاکنون اثر صنعتی ثبت‌شده در کشور نداشته‌ایم که امیدواریم این اثر که قدمت آن به جنگ جهانی اول نیز می‌رسد ثبت جهانی شود.

وی گفت: راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور از گرم‌ترین نقطه کشور به سمت سردترین نقطه حرکت می‌کند و در طول این مسیر می‌توان تنوع 4 فصل را مشاهده کرد و جاذبه‌های گردشگری متنوع آن را دید.

تقی‌زاده تصریح کرد: راه‌آهن سراسری هم از نظر چشم‌انداز بصری و هم جاذبه‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و کارشناسان یونسکو از این مسیر به‌زودی بازدید خواهند کرد و با توجه به این‌که این راه‌آهن از تهران نیز می‌گذرد و در محورهای 60 کیلومتری تهران قرار دارد و از اسلام شهر، رباط کریم و پرند نیز عبور می‌کند و بخشی از آن نیز در مناطق 18 و 19 تهران قرار گرفته است، بنابراین با میراث فرهنگی استان و شهرداری‌ها برای بهسازی و پاکسازی این مسیر اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز و نخاله‌های ساختمانی در این مسیر دیده می‌شود و ما باید نسبت به پاکسازی و بهسازی آن اقدام کنیم تا منظره نازیبایی را مشاهده نکنند.

وی ادامه داد: نمانیدگان دستگاه‌های ذی‌ربط در روزهای آینده با قطار از این مسیر بازدید می‌کنند و تقسیم کارهای لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.