| کد خبر: 195194 |

۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل به زودی ریل‌گذاری می‌شود

اجرای طرح راه‌آهن اردبیل که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار است اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسد، این روزها سرعت گرفته و قرار است ۱۰۰ کیلومتر از این طرح به زودی ریل‌گذاری شود.

تین نیوز

اجرای طرح راه‌آهن اردبیل که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار است اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسد، این روزها سرعت گرفته و قرار است ۱۰۰ کیلومتر از این طرح به زودی ریل‌گذاری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون عمرانی استانداری اردبیل اعلام کرد: عملیات ریل‌گذاری این طرح ملی و زیربنایی استان بر اساس برنامه تدوین شده، از سمت اردبیل و همزمان با سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری به استان آغاز می‌شود.

مسعود امامی یگانه‌ با اشاره به اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار از محل فاینانس داخلی بانک ملی برای اتمام این پروژه ۱۴ ساله در سه قسط گفت: بر این اساس، در مدت سه سال و هر سال، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز این طرح از طرف بانک ملی تامین شده و بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرح نیز از سوی دولت تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل قسط اول فاینانس بانک ملی، ۷۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی دولت تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی در هر ۱۲ قطعه این طرح با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق شده ادامه یافت.

امامی یگانه اضافه کرد: مجوز پرداخت قسط دوم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی فاینانس بانک ملی هم صادر شده و علاوه بر این، امسال برای اجرای این طرح زیربنایی استان اردبیل، هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات ملی دولت تامین می‌شود.

وی افزود: این طرح ریلی ۱۷۵ کیلومتری هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

معاون عمرانی استانداری اردبیل هم‌چنین گفت: مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی در حال احداث است و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۵۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: با اجرای بخش‌های زیربنایی و زیرسازی، عملیات روسازی و ریل‌گذاری به سرعت انجام شده و پروژه برای افتتاح در اواخر سال آینده آماده می‌شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه-اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل-میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی هم‌چون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

مسئولان ذیربط پیشرفت فیزیکی طرح راه‌آهن اردبیل-میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا است را قابل قبول ذکر کرده و می‌گویند که افتتاح آن تا پایان سال ۹۹ تقریبا قطعی است.

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل چند ماه پیش نیز اعلام کرد که افتتاح این طرح را در دهه فجر ۹۹ به مردم نوید داده‌ایم و امید است در موعد مقرر تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند تبریزی 0 0

    پول راه اهن تبریز میانه را به انجا میدهند.