| کد خبر: 194579 |

ورود قطار گردشگری به زنجان

۳۱۰ مسافر قطار گردشگری از گنبد سلطانیه دیدن کردند.

تین نیوز

هم‌زمان با جشنواره روستا و چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۳۱۰ نفر با قطار گردشگری از گنبد نیلگون سلطانیه و دیگر آثار تاریخی شهر زنجان نیز بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه افزود: هم‌زمان با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی در این استان شمار زیادی از گردشگران برای بازدید به این استان نیز سفر می‌کنند که طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته قطار گردشگری با  ۳۱۰  گردشگر در ایستگاه قره‌بلاغ سلطانیه توقف کرد.

میر موسی انیران افزود: بر این اساس این تعداد گردشگر با اتوبوس برای بازدید از گنبد جهانی سلطانیه رهسپار شدند و به زعم بازدیدکنندگان ۹۰ درصد آنان تا کنون از نزدیک این آثار فاخر تاریخی ایرانی متعلق به دوران‌های گذشته را ندیده بودند که بخش های مختلف آن بسیار قابل توجه بود.

وی اضافه کرد: قطار گردشگری ایران از سه سال گذشته راه‌اندازی شده که گردشگران از استان‌های مختلف با سفر به نقاط مختلف ایران از آثار و مکان های تاریخی و بکر بازدید می کنند که تداوم این مهم نیز می‌تواند به جذب دیگر علاقمندان  منتهی شود.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون و با تبلیغات  و اطلاع‌رسانی انجام گرفته میزان ماندگاری گردشگران در  سلطانیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های لازم به‌طور حتم می‌تواند چشم‌انداز بهتری را رقم بزند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این ارتباط گفت که طی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته استان زنجان بیست و پنجمین مقصد این قطار بود که به دلیل برگزاری رویداد جشنواره آش  مسافران قطار گردشگری در ششمین توقف خود وارد استان زنجان شدند.  

یحیی رحمتی افزود:  این گردشگران  در ایستگاه اول از سومین گنبد بلند جهان و در ایستگاه دوم از بزرگ‌ترین جشنواره غذایی کشور بازدید کردند و پس از آن موزه مردان نمکی، موزه باستان‌شناسی زنجان و موزه مردم‌شناسی رختشویخانه دیدن کردند.

 گنبد سلطانیه در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی و تیرماه سال ۱۳۸۴ در فهرست میراث جهانی (یونسکو) ثبت شده است.

این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان به‌شمار می‌آید.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.