یاسوجیها منتظر شنیدن سوت قطار نباشند
راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عزیزی فیلی افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص مییابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» هم اکنون به ۱۵ درصد نمیرسد.
فیلی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.
وی اضافه کرد: حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.
"عباس خطیبی"، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقهای کشور هم در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت: در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد، عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری میرسد.
وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استانهای کشور به خط ریلی مجهز شوند.
به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» به طول حدود ۱۴۵ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی میتواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید میتوانند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار بجای بگذارد.
این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.
در افق ۲۰۱۵ راه آهن «اقلید- یاسوج» جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از راه آهن «اقلید- یاسوج» و متصل کردن این خط به راه آهن «شیراز – خوزستان» استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.