| کد خبر: 190074 |

مدیرعامل راه آهن:

◄ تولید لکوموتیو باری و سوزن دو دستاورد مهم صنعت حمل‌ونقل ریلی است

مدیرعامل راه‌آهن، گفت: تولید لکوموتیو باری و سوزن دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی است.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن، گفت: تولید لکوموتیو باری و سوزن دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تولید لکوموتیو با برند ملی و سوزن راه‌آهن از دستاوردهای مهم متخصصان و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

 سعید رسولی عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از  لکوموتیو باری مپ 24 شرکت مپنا و سوزن راه‌آهن که باحضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: همه تلاش شرکت راه‌آهن کاهش و قطع وابستگی کشور به خرید تجهیزات صنعت حمل و نقل از کشورهای خارجی است.

مدیر عامل راه‌آهن یادآور شد: حضور وزیر راه و شهرسازی برای رونمایی از این دو دستاورد مهم صنعت حمل و نقل ریلی کشور بدون شک باعث دلگرمی تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

وی تاکید کرد: اکنون شش دستگاه از این لکوموتیو در حال سیر در شبکه است و  هفتمین دستگاه آن به زودی در شبکه کار خود را آغاز می‌کند و هشتمین دستگاه در شرکت مپنا در حال تست‌های فنی است و مقرر شده  با حمایت‌های راه‌آهن 40 دستگاه از این لکوموتیو امسال در شرکت مپنا تولید شود.

به گفته وی، این لکوموتیو با هدف ساخت و تولید لکوموتیو‌های باری کاملاً با شرایط آب و هوایی ایران طراحی شده و در تمام خطوط ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل بهره‌برداری است. لکوموتیو باری مپ 24 دارای 3 هزار و 300 اسب بخار قدرت است و مجهز به یک دستگاه موتور دیزل16 سیلندر توربوشارژ است و جزو خانواده لکوموتیوهای دیزل الکتریک محسوب می‌شود.

 رسولی گفت: شش دستگاه لکوموتیو باری مپ 24 پس از اخذ تاییدیه‌های فنی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در خطوط ریلی کشور در حال سیر و بهره‌برداری است و به‌زودی این لکوموتیو نیز وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد. تمام سازه‌های مورد نیاز این لکوموتیو از جمله طراحی، ساخت سیستم‌های کنترل، ترمز الکترونیک پنوماتیک، کابین بوژی و تست‌های استاتیک آن در شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا انجام شده و می‌تواند تا 105 کیلومتر بر ساعت در خطوط ریلی کشور نسبت به جابه‌جایی بار اقدام کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باعث خوشحالی است