| کد خبر: 189953 |

◄ بهره‌برداری مشروط از پروژه ۲ خطه تهران-کرج تا پایان سال

مدیرعامل "بالاست" اعلام کرد که در صورت تامین منابع مالی پروژه دوخطه کردن مترو تهران-کرج تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرعامل "بالاست" اعلام کرد که  در صورت تامین منابع مالی پروژه دوخطه کردن مترو تهران-کرج تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم محمدی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: شرکت بالاست پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که دوخطه کردن قطار شهری تهران-کرج در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که برای تکمیل این طرح نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: راه‌آهن 134 کیلومتری میانه-بستان آباد نیز تا پایان مرداد امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که راه‌آهن خواف-هرات تا قسمتی که در داخل کشور (مرز) تحویل موقت شده که در آن مشکل تأمین سوزن داریم، افزود: پروژه 4 فاز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده و 2 فاز بعدی نیز تا 8 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل بالاست از تغییر پارادایم برای ورود به بحث حمل بار ریلی شود، اظهار کرد: سال گذشته کلینگر و گندله را حمل کردیم و در حال حاضر حمل  کنسانتره از جلال‌آباد به سمت بندرعباس نیز انجام می‌شود.

محمدی بابیان این‌که 430 واگن در اختیارداریم که 300 واگن آن بدون قرارداد برای راه‌آهن بار حمل می‌کند، گفت: حدود 2 سال است که بدون قرارداد در حال حمل بار هستیم که این کار برنامه‌های ما را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به این‌که از بهمن‌ماه امسال هیچ ماشین‌آلاتی را اجاره نکرده‌ایم بلکه ماشین‌آلات بالاست را به شهرداری تهران اجاره داده‌ایم، اظهار کرد: نباید چالش‌های موجود را کتمان کنیم؛ فرقی نمی‌کند بخش خصوصی و خصولتی هر دو کمک‌حال راه‌آهن هستند. به خاطر شرایط مالی پروژه‌ها قراردادهای EPC به EPCF شده که در آن به ما اوراق می‌دهند با دیسکانت 30 درصد مهم‌ترین چالش‌ها پروژه‌های عمرانی در حال حاضر اوراق خزانه اسنادی است. مطمئن باشید محل تامین این دیسکانت از جیب دولت است. باید این چالش برطرف شود.

مدیرعامل بالاست گفت: 5 میلیارد تومان اوراق از راه‌آهن گرفته‌ایم که در مراجعه به بانک ملت می‌گویند تامین اعتبار نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این مترو از اول دو خطه بوده