| کد خبر: 182800 |

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد :

۴۰۰کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

براساس افق ۱۴۰۰ نیازمند ایجاد سالیانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، ۱.۵ برابر وضعیت فعلی آب و ۱.۶۷ برابر وضعیت فعلی برق، نیاز بخش معدن و صنایع معدنی است.

تین نیوز

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: براساس افق ۱۴۰۰ نیازمند ایجاد سالیانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، ۱.۵ برابر وضعیت فعلی آب و ۱.۶۷ برابر وضعیت فعلی برق، نیاز بخش معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، خداداد غریب پور امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون لجستیک و حمل و نقل ایران و خانه معدن را در روز گذشته یادآور شد و آن را تلاشی برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در ایجاد زیربناهای کشور دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پیش قدم شدن بخش خصوصی به معنای اعتماد آن به دولت است و در این پیوند ایمیدرو نقش بسترسازی، تنظیم روابط، سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی را ایفا می کند.

غریب پور درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات در بخش معدن نیز گفت: بخش معدن از مدت ها پیش با تهیه و تنظیم راهکارهایی در این زمینه، همکاری بسیار خوبی با بانک مرکزی داشته و دارد و آمارهای خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون بخش های فولادی، کانی های فلزی و معدنی که صادرات محور محسوب می شوند، بازوان اجرایی بانک مرکزی به شمار می روند.

وی گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند واردات تجهیزات و مواد اولیه است و در این زمینه براساس توافق با بانک مرکزی، بخشی از ارز حاصل از صادرات صرف تامین نیازهای این بخش می شود.

پیشتر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات معدنی به کشور گفته بود: ارزش صادرات عمده صنایع معدنی کشور بیش از 10 میلیون یورو است و صادرکنندگان طبق بخشنامه بانک مرکزی باید 90 درصد آن به سامانه نیما بازگردانند.

بانک مرکزی بیست و هشتم آبان ماه در بخشنامه ای چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه‌ اقتصادی کشور را ابلاغ کرد. در این بخشنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگانی به صادرات سالیانه تا یک میلیون یورو، بیش از یک میلیون یورو تا سه میلیون یورو، بیش از سه میلیون یورو تا 10 میلیون یورو و بیش از 10 میلیون یورو تقسیم بندی شده که بر مبنای آن تا یک میلیون یورو از فروش ارز در سامانه نیما معاف است.

بیش از یک میلیون یورو تا سه میلیون یورو مکلفند 50 درصد ارز صادراتی را به سامانه نیما واگذار کنند. بیش از سه میلیون یورو تا 10 میلیون یورو مکلفند 70 درصد ارز صادراتی و بیش از 10 میلیون یورو مکلفند 90 درصد ارز صادراتی را در سامانه نیما عرضه کنند.

جعفرسرقینی اضافه کرده بود: دولت به صادرکنندگان سه ماه مهلت داده که ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بازگردانند، اما در شرایط دشوار کنونی بازگرداندن ارز در مدت سه ماه ممکن نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.