| کد خبر: 176533 |

◄ بانک مرکزی: مشکلی برای تامین ارز ایرلاین‌ها وجود ندارد

بانک مرکزی کمبود تأمین ارز موردنیاز ایرلاین ها را تکذیب کرد.

تین نیوز

بانک مرکزی کمبود تامین ارز موردنیاز ایرلاین‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش تین‌نیوز، صبح امروز دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از امکان تغییر نرخ بلیت هواپیما در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر داده بود و در این رابطه اعلام کرد: نرخ‌های قبلی پروازهای داخلی بر مبنای دلار ۸ هزارتومانی بود این در حالی است که دریافت ارز از سامانه نیما کند است یا با قیمت تمام‌شده ۱۰ هزار تومان به دست شرکت‌ها می‌رسد بنابراین نرخ بلیت بر اساس ارز اختصاصی متغیر شد.

سامانی دراین‌باره گفته است؛ با این حال ‌شرکت‌های هواپیمایی کماکان در تأمین ارز موردنیاز خود از طریق بانک‌های عامل با محدودیت‌هایی مواجه هستند که امیدوارم این محدودیت‌ها هر چه زودتر رفع شوند.

 در همین رابطه ظهر امروز (نهم‌آبان) بانک مرکزی نسبت به موضوع کمبود ارز و روند تامین ارز به شرکت‌های هواپیمایی واکنش نشان داده و اعلام کرده کمبود تامین ارز موردنیاز ایرلاین ها صحت ندارد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی؛ تامین ارز مورد نیاز درخواست‌های واقعی جامعه همواره در دستور کار بانک مرکزی بوده و این بانک تلاش مضاعفی برای اجابت تمام درخواست‌های واقعی را به‌ موقع انجام داده است. در این راستا شایعه کمبود تأمین ارز موردنیاز شرکت‌های هواپیمایی تکذیب می‌شود.

در ادامه توضیحات بانک مرکزی آمده است؛ با توجه به اهمیت تامین ارز موردنیاز شرکت‌های هواپیمایی داخلی و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان مربوطه و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، مقررشده است ارز موردنیاز برای تمام درخواست‌های دریافتی از آن‌ها در اسرع وقت موردبررسی و از محل منابع ارزی بانک مرکزی و یا هماهنگی انجام شده از طریق سامانه نظام یکپارچه ارزی (نیما) تایید شود. 

براساس این خبر، چندی پیش هم علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از روند کند تامین ارز به ایرلاین‌ها خبر داده بود و در خصوص تاثیر این موضوع اظهار داشت: همان‌طور که بارها در این خصوص صحبت شده بیش از 55درصد هزینه شرکت‌ها هواپیمایی ارزی است و ایرلاین‌ها برای تامین نیاز 55‌درصدی خود نیاز به ارز دارند که درنهایت عدم تخصیص به موقع ارز می‌تواند در آمادگی ناوگان اثرگذار  باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.