| کد خبر: 181360 |

◄ اختصاص دومیلیارددلار به توسعه مترو شهری در بودجه98

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ دو میلیارد دلار برای توسعه متروی شهری اختصاص داد.

تین نیوز

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ دومیلیارد دلار برای توسعه متروی شهری اختصاص داد.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ با اعلام این خبر گفت: این منبع برای توسعه متروی شهری دراختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مفتح در نشست خبری صبح امروز گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق از ۶هزارمیلیارد تومانی که از منابع شرکت نفت برای تأمین قیر تخصیص‌یافته بود، مقرر شد ۴۸درصد برای روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و پروژه‌های مسکن مهر و فرودگاه دراختیار وزارت راه قرار گیرد. همچنین مقرر شد ۱۱ درصد به آسفالت معابر شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر دراختیار سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها قرار گیرد، ۱۷ درصد نیز دراختیار سازمان جنگل‌ها برای مالچ پاشی و خاک‌پوشی مناطق تحت تأثیر ریزگردها قرار می‌گیرد. ۱۹ درصد از این مبلغ نیز برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها دراختیار بنیاد مسکن و ۵ درصد برای آسفالت کف حیاط مدارس و ایزولاسیون پشت‌بام مدارس دراختیار سازمان نوسازی مدارس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه خاطرنشان گرد: در تبصره ۳ به دولت اجازه داده بودیم که ۳۰ میلیارد دلار فاینانس کند. در تبصره‌های هزینه‌ای اعلام کردیم که یک‌میلیارد دلار از این فاینانس به تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

او افزود: کمیسیون تلفیق مقرر کرد سهم ۱۵ درصدی آورده فاینانس برای طرح‌های راه‌آهن ملی از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.

مفتح ادامه داد: در بحث اوراق مشارکت به شرکت‌های دولتی اجازه داده شد به میزان ۴۵ هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کنند و این اوراق باید برای طرح‌هایی اختصاص یابد که شورای اقتصاد تأیید کرده باشد و دارای توجیه اقتصادی، فنی و محیط‌زیست باشد. بازپرداخت این اوراق از طریق شرکت‌های دولتی تضمین خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار داشت: در مصوبه دیگری دولت مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها و طرح‌های عمرانی استانی شد. دولت در این بخش اجازه دارد تا ۲۹ هزارمیلیارد تومان ایجاد بدهی کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: در مصوبه دیگری کمیسیون تلفیق به شهرداری‌ها اجازه داد تا میزان ۸۰ هزارمیلیارد ریال اوراق اسلامی را با تضمین خود منتشر کنند که ۶۰ درصد این اوراق برای طرح‌های متروی شهری و حمل‌ونقل شهری، طرح بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاه عبدالعظیم اختصاص یافت.

مفتح همچنین تصریح کرد: مقرر شد برای ساماندهی اوراق مشارکت و سیاست‌گذاری یکسان در این زمینه کمیته‌ای مرکب از رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی تشکیل شود تا بر انتشار اوراق نظارت و نرخ سود اسمی این اوراق را تعیین کند.

به گفته او، وزارت اقتصاد مسئول انتشار اوراق مشارکتی است که دولت مجاز به انتشار آن شده است و بانک مرکزی مجاز به انتشار اوراق اسلامی توسط دولت در بازار ثانویه باقیمت کشف‌شده در بازار ثانویه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احسن 0 0

    خط یک قطارشهری مشهدواگن های قابل دورزدن کوچکتر وگرانتروانحصاری است گزارشی تهیه کنید که بایدخط اصلاح شودیایک واگن اختصاصی وانحصاری فقط برای خط درتمام کشوربه صلاح است یاخیربااصلاح خط میتوان هم ازواگن های موجوداستفاده کردهم واگن های دیگرخطوط