| کد خبر: 181166 |

سارقان ریلی در چنگ پلیس راه‌آهن:

◄ کشف ۱۴۴ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه راه‌آهن در سه ماهه سوم۹۷

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام کشف ۱۴۴ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه راه‌آهن در سه‌ماهه سوم سال جاری، از دستگیری ۴۵۳ نفر سارق و تحصیلگر اموال در این رابطه خبر داد.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام کشف ۱۴۴ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه راه‌آهن در سه‌ماهه سوم سال جاری، از دستگیری ۴۵۳ نفر سارق و تحصیلگر اموال در این رابطه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ حشمت‌اله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن با اعلام این مطلب گفت: این اقدام به دنبال تلاش شبانه‌روزی مامورین پلیس راه‌آهن در شبکه ریلی، اجرای طرح‌های متنوع عملیاتی و به‌کارگیری تجربیات و ترفندهای ماهرانه و تقویت شبکه منابع اطلاعاتی صورت گرفت.

وی بابیان این‌که در این رابطه ۴۰۵ نفر سارق و ۴۸ نفر تحصیلگر اموال مسروقه دستگیر و پرونده‌هایی مجزا تشکیل شد، افزود: هم‌چنین به دنبال مراحل قانونی و به دستور مرجع قضایی اموال مکشوفه با تنظیم صورتجلسه، تحویل راه‌آهن شد.

تدوین قوانین بازدارنده

از سوی دیگر فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به تدوین قوانین قاطع و بازدارنده از سوی قانون‌گذار در زمینه حمل‌ونقل ریلی گفت: مطابق نص صریح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ورود اشخاص به حریم ریلی تا شعاع ۱۷ متر از هر دو طرف خطوط ریلی ممنوع و هر گونه تخریب یا عملی که موجب خروج قطار از خط یا تصادم یا حادثه مهم دیگری شود، مجازات‌های سنگین از جمله حبس‌های درازمدت به دنبال دارد و کوچک‌ترین اغماضی با خاطیان صورت نمی‌گیرد.

اهمیت خطوط ریلی در شهرهای زیارتی

از سوی دیگر فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به اهمیت دوچندان خطوط ریلی در شهرهای زیارتی گفت: گرایش و علاقه مردم به استفاده از قطار و خطوط ریلی به‌ویژه در سفرهای زیارتی، ایجاب می‌کند که حفظ ایمنی و امنیت موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

سرهنگ حشمت‌اله ملکی در حاشیه بازدید از پلیس راه‌آهن قم، جایگاه راه‌آهن قم را در کشور استراتژیک دانست و افزود: این استان در مرکزیت محور مواصلاتی جنوب به پایتخت و شمال کشور قرار دارد و حجم زیادی از بار و مسافر در آن جابجا می‌شود، از این‌رو علاوه بر توسعه زیرساخت، ایمنی و امنیت در حوزه انتظامی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.