| کد خبر: 179033 |

◄ TOD با تمرکز بر بخش ریلی، یکی از اهداف تشکیل معاونت حمل‌ونقل است

وزارتخانه راه‌وشهرسازی در قدوقواره تشکیل معاونت حمل‌ونقل می‌تواند زمینه افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی را ایجاد کند.

تین نیوز

دو سال پیش، تشکیل معاونت حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی با هدف توسعه هرچه دقیق‌تر صنعت حمل‌ونقل انجام شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن درباره تاثیر تشکیل این معاونت بر روی حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یکپارچه‌سازی مُدهای حمل‌ونقل و مباحثی چون TOD که با تمرکز بر بخش ریلی صورت می‌گیرد، از دستاوردهای تشکیل این معاونت است.

نوراله بیرانوند تصریح کرد: حمل‌ونقل چندوجهی و هم‌راستایی و هم‌نیروزایی مدهای مختلف حمل‌ونقل از پایه‌های اجرایی زنجیره تامین و از وظایف معاونت حمل‌ونقل است که منجربه افزایش بهره‌وری مجموعه حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های آن می‌شود.

معاون اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن ادامه داد: بنابراین وزارتخانه راه‌وشهرسازی در قدوقواره تشکیل این معاونت می‌تواند زمینه انجام این مهم را در حوزه حمل‌ونقل ریلی ایجاد کند.

بیرانوند اولویت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایجاد تعادل در بودجه‌ریزی برای ایجاد مدهای مختلف حمل‌ونقل را از وظایف این معاونت عنوان کرد و افزود: مساله حمل‌ونقل یک مساله است و مدیریت بخش‌های مختلف آن مساله‌ای دیگر است.

او تاکید کرد: بنابراین معاونت حمل‌ونقل بیشتر به این موضوع می‌پردازد که برای یک شهر که هم به فرودگاه و هم به ایستگاه قطار و مترو و... نیاز دارد، کدامیک اولویت زودتر ساخت را دارند و آیا باید هم‌زمان به همه این موارد رسیدگی شود یا خیر.

معاون اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن اضافه کرد: درواقع معاون حمل‌ونقل به همه شقوق حمل‌ونقلی از جمله هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای اشراف دارد و به نوعی جانشین وزیر در این حوزه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.