| کد خبر: 178768 |

◄ ۹۰درصد از ترانزیت های کشور به بندرعباس ختم می‌شود

مبدا و مقصد ۹۰درصد از ترانزیت های کشور به بندرعباس ختم می‌شود.

تین نیوز

قائم‌مقام راه‌آهن ج.ا.ا با اشاره به رتبه برتر راه‌آهن هرمزگان در حوزه حمل بار، تناژ و تن کیلومتر گفت: مبدا و مقصد ۹۰ درصد از ترانزیت‌های کشور به بندرعباس ختم می‌شود.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن هرمزگان، قائم‌مقام راه‌آهن ج.ا.ا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان بابیان این‌که راه‌آهن هرمزگان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: راه‌آهن هرمزگان در حوزه حمل بار، تناژ و تن کیلومتر رتبه برتر کشور رادار است هم‌چنین درزمینه حجم تردد مسافر در رتبه‌های چهارم و پنجم کشور نقش‌آفرینی کرده است.

حسین عاشوری اظهار کرد: اهمیت راه‌آهن هرمزگان به جهت جابه‌جایی بار و مسافر جایگاه ویژه‌ای دارد که باعث شده در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی توجه ویژه‌ای به راه‌آهن مبذول شود. عاشوری تصریح کرد حجم قابل‌توجهی از جابه‌جایی کالا در بنادر شهیدرجایی و باهنر بندرعباس توسط ناوگان ریلی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به سهم پنج‌درصدی راه‌آهن در پنج سال گذشته عنوان کرد: در حال حاضر بین ۲۵ تا ۲۷ درصد از سهم حمل بار هرمزگان توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی صورت می‌پذیرد.

قائم‌مقام راه‌آهن کشور با تاکید بر هدف‌گذاری‌ها برای افزایش سهم راه‌آهن، ادامه داد: با حضور بخش‌های خصوصی و ایجاد پایانه‌ها و نقاط تخلیه بار به هدف‌گذاری پنج سال خود رسیده است.

حسن ماسوری در مراسم معارفه خود ضمن تشکر از پورفخری، برای ایشان آرزوی موفقیت کرد و گفت: آقای پور فخری از مدیران خوش‌رو و کاربلد راه‌آهن است که تجربیات ارزنده‌ای در این حوزه دارد و همه کارمندان و مدیران باید از تجربیات چنین مدیری بهره‌مند شوند.

 مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان افزود: در دنیای امروز توسعه کشورها از خط ریل صورت می‌گیرد و راه‌آهن در دنیا به جایگاه والایی رسیده است.

وی گفت: محیط کار راه‌آهن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است اما پرسنل راه‌آهن ج.ا.ا با عشق و علاقه مثال‌زدنی در این حوزه مهم و استراتژیک در حال خدمت هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.