| کد خبر: 177421 |

◄ اهواز از اتوبوس ریلی بهره‌مند خواهد شد

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن از امضای توافقتانه اجرای چهار پروژه شهری اهواز با محوریت بخش ریلی خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن از امضای توافقتانه اجرای چهار پروژه شهری اهواز با محوریت بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز  به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در نشست مشترک عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن و شهردار اهواز گفت: اهواز نخستین شهری در کشور است که به‌زودی از امکان جابجایی مسافر در مسیرهای درون‌شهری از خدمات اتوبوس ریلی بهره‌مند خواهد شد که با همکاری شهرداری و اداره کل راه‌آهن جنوب، این خدمت ارزشمند به مردم عزیز اهواز ارائه خواهد شد.

او  با بیان اینکه اجرای چهار پروژه شهری با محوریت بخش ریلی که موجب تسهیل تردد مردم و کاهش ترافیک می‌شود نهایی شد، گفت: طرح‌های بزرگی در استان خوزستان تعریف شده که شامل اتصال ریلی شلمچه به بصره، توسعه ایستگاه‌های مرکزی، کارون، اهواز و ایستگاه اندیمشک در قالبTOD است.

این مقام مسئول اذعان داشت: اتصال مسجدسلیمان به اهواز، اتصال سربندر به خرمشهر و احداث پارک لجستیک اندیمشک، بخشی از این پروژه‌هاست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، توسعه در استان خوزستان و کشور رقم می‌خورد.

رسولی درباره رویکرد فعلی راه‌آهن گفت: خدمات‌رسانی راه‌آهن صرفاً به مسافربری بین‌شهری محدود نیست و مقرر است تا خطوط راه‌آهن در خدمت رفاه شهروندان در جابجایی مسافر مسیرهای حومه‌ای، رونق صنعت و انصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی، اشتغال‌زایی، توسعه گردشگری و .. باشد.

منصور کتان باف، شهردار اهواز نیز گفت: به‌زودی عملیات اجرایی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح سپنتا و ۱۸ متری چهارم کیان آباد، احداث ۱۳ توقف گاه ریل باس درون‌شهری و تعریض و توسعه خیابان امام شرقی(ره) از محدوده ایستگاه راه‌آهن کارون تا خیابان شهید رستگاری مطابق طرح‌های مصوب، آغاز می‌شود.

او درباره ایستگاه‌های ریل باس گفت: بر اساس توافق انجام شده، ایستگاه‌های مکانیزه موقتی با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... در محل‌های موردنظر احداث و به‌تدریج سازه‌های دائمی طبق استانداردهای راه‌آهن ساخته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.