| کد خبر: 175304 |

◄ رویکرد اجتماعی در ایستگاه‌ها در اولویت قرار گیرد

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن به لزوم در نظر گرفتن رویکرد اجتماعی و توسعه تبادل فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین آیین‌نامه ایستگاه‌های آینده تاکید کرد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن به لزوم در نظر گرفتن رویکرد اجتماعی و توسعه تبادل فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین آیین‌نامه ایستگاه‌های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار یزدانی در نشست سازمان‌دهی هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها گفت: لازم است تغییر نگرشی اساسی نسبت به حمل‌ونقل ریلی و نقش ایستگاه‌ها در افزایش همبستگی فرهنگی بین ملل مختلف اتخاذ شود  و از نگاه صرفا اقتصادی جهت تبادل کالا اجتناب کرد.

او غفلت از رویکردهای اجتماعی را از مشکلات امروزی جوامع بشری عنوان کرد و گفت: علاوه بر افزایش کیفیت خدمات نقل‌وانتقال کالا و خدمات در حمل‌ونقل ریلی  باید نگرشی اجتماعی و فرهنگی به‌مقوله ایستگاه‌ها داشت و این مهم را در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین آیین‌نامه مربوطه تحت عنوان ایستگاه‌های آینده (next stations) لحاظ کرد.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن گفت: هم‌زیستی فرهنگی و سرعت تبادل در تجارت  به‌عنوان دو مقوله‌ای که برای توسعه جوامع بشری نیاز است.

یزدانی به نقش ایران به‌عنوان پل ارتباطی شرق و غرب  تاکید کرد و گفت: موقعیتی استراتژیک کشو ازنظر جغرافیایی و منابع غنی طبیعی، ظرفیتی عظیم برای گردشگری به‌ویژه بر مسیر ریلی را به وجود آورده است.

او ادامه داد: ایران با دارا بودن گنجینه دانش و فرهنگ از گذشته دور تاکنون، نیروهای فنی و تخصصی بالقوه برای علوم مهندسی داشته که این امر با توجه به‌ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی، می‌تواند ایران را با تحولات روز صنعت ریلی و استانداردهای بین‌المللی همگام سازد.

 معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن گفت: اگر تصویری از یک روز ایستگاه را تصور کنیم افرادی را با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف و در شرایط متفاوت می‌بینیم که در تعامل با یکدیگر هستند.

یزدانی افزود: ایستگاه‌ها را می‌توان مدرسه انتقال آموزه‌ها و تجربیات سازنده و مخرب و مدیران ایستگاه‌ها را راهبرانی برای هدایت مسافران به‌سوی مقصد دانست.

او تاکید کرد: مدیران با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب مسیر حرکت مسافران را هدفمند و هموارساخته و با بهره‌گیری از فنّاوری و ابزارهای مناسب در رفع نیاز کلیه گروه‌های مشتری، رفاه آن‌ها را فراهم می‌کند.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن  افزود: ازاین‌رو از همه مدیران حاضر تقاضا دارم که رویکرد اجتماعی و توسعه تبادل فرهنگی در فضای ایستگاه‌های آینده را در اولویت‌های اصلی کنفرانس مدنظر داشته باشند.

یزدانی ادامه داد: امروز چرخه عظیم مالی کشورها که به‌طور غیرمستقیم حول محور صنعت گردشگری می‌چرخد به همین خاطر توجه به ایستگاه‌های آینده از مولفه‌های مهم موفقیت و پیشرفت راه‌آهن‌ها هستند. چراکه ایستگاه‌ها مامنی برای عبور زندگی اجتماعی مردم هستند.

او از حمایت و همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) برای واگذاری میزبانی هفتمین کنفرانس ایستگاه‌های آینده به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و از میزبانی اجلاس گروه مدیران ایستگاه (SMGG) ابراز خرسندی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.