| کد خبر: 174994 |

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن خبر داد:

◄ ایران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌

راه‌آهن ایران به‌عنوان اولین کشور خاورمیانه‌ای، میزبان هفتمین کنفرانس جهانی «ایستگاه‌های آینده Next Station» در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) خواهد بود.

تین نیوز

 معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در حاشیه نشست جهانی مدیران ایستگاه‌ها (SMGG)، گفت: این کنفرانس هر دو سال یک‌بار از سوی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با حضور مدیران عامل و ارشد از اعضای UIC، نمایندگان بخش صنعت و اساتید دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی از سراسر دنیا به میزبانی یکی از اعضا UIC برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی هدف از برگزاری این کنفرانس را گردآوری تصمیم گیران دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، بهره‌برداران ریلی، مدیران ایستگاه‌ها، تولیدکنندگان، معماران، طراحان شهری و... دانست و افزود: مسائل استراتژیک مربوط به توسعه و بهره‌برداری از ایستگاه‌ها در این کنفرانس موردبررسی قرار می‌گیرد.

یزدانی بابیان این‌که تاکنون شش دوره از این کنفرانس در رم (۲۰۰۵)، پاریس (۲۰۰۷)، بروکسل (۲۰۱۱)، مسکو (۲۰۱۳)، مراکش (۲۰۱۵) و اسپانیا (۲۰۱۷) برگزارشده است، اضافه کرد: در هرکدام از این اجلاس‌ها، یکی از موضوعات مرتبط با ایستگاه‌ها به‌عنوان محتوا و شعار اصلی کنفرانس موردبحث و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بابیان این‌که در کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده حدود ۳۰۰‌میهمان از کشورهای مختلف جهان حضور دارند، افزود: این اولین بار است که میزبانی این کنفرانس جهانی به کشوری در خاورمیانه داده می‌شود و راه‌آهن ایران در نظر دارد که بهترین میزبانی و کیفیت برگزاری را داشته باشد.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در این گفت‌وگو ازجمله موضوعات موردتوجه این کنفرانس را ایستگاه‌های هوشمند در شهرهای هوشمند، آخرین پیشرفت‌ها در خصوص طراحی، توسعه و بهره‌برداری از ایستگاه‌های ریلی، مدیریت و حاکمیت و چندوجهی بودن ایستگاه‌ها، تجارت و امنیت ایستگاه‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که به‌منظور سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده (Next Station)، جلسات آمادگی این کنفرانس آغازشده است، گفت: نشست گروه جهانی (SMGG) اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها که یکی از گروهای مهم UIC است نیز ازجمله این جلسات است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن با یادآوری این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این کنفرانس اوایل آبان‌ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود، گفت: با توجه به این‌که پروژه‌های متعدد ریلی در کشورمان ازجمله احداث خطوط دوم، برقی سازی، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر، در دست اجرا است، در آینده نیازمند ساخت ایستگاه‌های مدرن و تشکیلاتی بیش‌تر هستیم.

یزدانی با اشاره به این‌که در آینده با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت گردشگری، ایستگاه‌ها بخش عمده‌ای از زمان مسافران و گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: در این میان، رویکرد اجتماعی را در کنار رویکرد اقتصادی تعریف کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این مقوله را در ایران جا بی اندازیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.