| کد خبر: 172673 |

◄ راه‌اندازی قطار قم-کربلا معطل عراق است

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از راه‌اندازی قطار قم-کربلا زا به‌شرط تقویت زیرساخت‌های ریلی در کشور عراق خبر داد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از راه‌اندازی قطار قم-کربلا زا به‌شرط تقویت زیرساخت‌های ریلی در کشور عراق خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، یونس عالی‌پور گفت: امسال اقدام‌های مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های راه‌آهن در مرز شلمچه و خرمشهر انجام شده و آماده راه‌اندازی مجدد این قطار به‌شرط تقویت و بهسازی زیرساخت‌ها در مرز و کشور عراق است.

او تاکید کرد: اگر اقدامات لازم از سوی عراق صورت نگیرد ترجیح می‌دهیم این طرح امسال اجرایی نشود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم  گفت: هنوز در جلسه ستاد اربعین تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده و باید به همراه مسئولان استان خوزستان بازدید میدانی از زیرساخت‌ها داشته باشیم تا تصمیم منطقی در این زمینه اتخاذ شود.

عالی‌پور توضیح داد: سال گذشته برای نخستین بار قطار قم-کربلا راه‌اندازی شد تا گامی در راستای رفاه زائران اربعین برداشته شود.

او افزود: به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌های ریلی در قسمت‌های مختلف مسیر قطار قم-کربلا، مسافران در این سفر با سختی‌هایی مواجه شدند.

سال گذشته نخستین قطار مسافربری قم-کربلا، با ظرفیت 360 تن روزهای 8، 10، 11 و 12 آبان ماه از استان قم به مقصد کربلا و در روزهای 19، 20، 21 و 22 آبان ماه از کربلا به سمت قم حرکت کرد.

این قطار مسافران را از قم به شلمچه منتقل کرد و مسافران مسیر شلمچه تا بصره را به دلیل نبود ریل راه‌آهن در مدت‌زمان 40 دقیقه با اتوبوس طی مسیر کردند؛ مسیر بصره تا کربلا نیز با قطار انجام شد.

طرح اتصال راه‌آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه‌آهن سراسری کشور عراق در خاک ایران به پایان رسیده اما ادامه آن تا شهر بصره در کشور عراق باید اجرا شود.

طول خط‌ریلی قابل ساخت حدفاصل شلمچه-بصره 35 کیلومتر است که باید توسط طرف عراقی ساخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.