| کد خبر: 162463 |

◄ پیشنهاد جایگزین برای درآمد بخش ریلی از صرفه‌جویی در مصرف سوخت

شرکت نفت برای پرداخت مبالغی از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت محدودیت‌هایی دارد و با توجه به محدودیت‌هایی که شرکت نفت اعلام کرده که برای پرداخت این مبلغ دارد، بهتر است یک جایگزین برای دریافت خدمات مالی دولت به بخش خصوصی ریلی داشته باشیم.

تین نیوز

با رسیدن به روزهای پایانی سال 96 و مشخص شدن پروژه های به اتمام رسیده ریلی، نیمه کاره، در دست اجرا یا در مراحل اولیه ای مثل امضای تفاهم نامه و قرارداد، مسئولان و کارشناسان مختلف صنعت ریلی به اظهارنظر درباره چرایی به اتمام نرسیدن برخی از این پروژه ها پرداخته اند.

به گزارش تین نیوز، با توجه به هزینه بر بودن پروژه های ریلی و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در آن، اگر حمایت از این صنعت توسط دولت از محل بودجه یا صندوق توسعه کشور و یا فاینانس خارجی ممکن نباشد، این پروژه ها نهایتاً به رغم وعده های داده شده به سرمنزل مقصود نخواهند رسید. در حمل ونقل ریلی در سالی که گذشت یکی از مهم ترین وعده ها عملی نشد. وعده کسب درآمد بخش ریلی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت.

اصغر ضیایی، عضو کارگروه ریلی اتاق بازرگانی ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: شرکت نفت برای پرداخت این مبلغ محدودیت هایی دارد و با توجه به محدودیت هایی که شرکت نفت اعلام کرده که برای پرداخت این مبلغ دارد، بهتر است یک جایگزین برای دریافت خدمات مالی دولت به بخش خصوصی ریلی داشته باشیم.

ضیایی ادامه داد: این جایگزین را می توانیم با هم فکری یکدیگر به مسئولان پیشنهاد کنیم. چراکه انتظارات بخش ریلی تاکنون برآورده نشده است.

 اصغر ضیایی درباره توانمندی های بخش خصوصی برای سکان داری بخش ریلی در  سال های آینده گفت: من فکر می کنم بخش خصوصی اتفاقاً به لحاظ دستیابی به منابع مالی، رشد تکنولوژیکی و شناخت از گلوگاه های ریلی از بخش دولتی برای تغییر در رویکرد سنتیِ حاکم بر حمل ونقل ریلی مناسب تر است. چراکه خوشبختانه ضوابط حاکم بر دولت نیز بر این بخش حاکم نیست و از این نظر دست ما بازتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.