| کد خبر: 172361 |

◄ اتصال ریلی اصفهان به بهارستان تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح سالن پروازای خارجی اصفهان و اتصال ریلی اصفهان به بهارستان تا پایان سال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح سالن پروازای خارجی اصفهان و اتصال ریلی اصفهان به بهارستان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الله غلامی درباره اقدامات استان در انتقال بار از جاده به ریل گفت: اتصال فولاد مبارکه از طریق خطوط آنتنی انجام شد که ۲۰۰ میلیون تن بار را همین خط هفت‌کیلومتری به ریل اصلی منتقل می‌کند.

او ادامه داد: مرحله بعد فولاد امیرکبیر در کاشان است که کار این نقطه تولید بار هم در حال اجراست و هم‌چنین ایجاد خط ارتباطی با پالایشگاه به سمت راه‌آهن نیز آغازشده است که در ایستگاه فرتون بخش عمده‌ای از بار مواد سوختی را که به‌صورت جاده‌ای حمل می‌شد به ریل منتقل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به دو خط کردن محور اصفهان-یزد به طول ۵۰۰‌کیلومتر اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰۰ کیلومتر این خط در استان اصفهان است که کار آن شروع شده و پیشرفت ۷۰‌درصدی دارد.

غلامی افزود: از سال 95 قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران با تاکید مقام عالی وزارت کار در حدفاصل قم-تهران شروع شد که می‌تواند مبنا و پایلوت مناسبی در توسعه این خط به سمت شیراز باشد.

او ادامه داد: به این طریق علاوه بر کریدور شمال-جنوب به این طریق هم یک کریدور جابه‌جایی مسافر خواهیم داشت که در حدفاصل شیراز-اصفهان-قم-تهران انجام می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: با عقد قرارداد بین دانشگاه اصفهان و سازمان برنامه و مدیریت قرار است ظرف سه ماه آینده مراکز لجستیک بار را که عمدتان در شرق و جنوب اصفهان هستند و می‌توانند منجر به فعال‌تر شدن بخش صنعت شوند را جانمایی دقیق و اعلام کنند.

غلامی درباره قطار حومه‌ای گفت: در همین خصوص دو شهر بزرگ نجف‌آباد و شاهین‌شهر با جمعیت بالای ۳۰۰‌هزار نفر دومحوری هستند که بنا شده است قطار حومه‌ای آن‌ها به اصفهان متصل شود. مطالعات شاهین‌شهر اصفهان تمام‌شده و مصوبه شورای عالی روی این محور گرفته‌شده است و در بحث اجرا از محور آزادراه آزادگان تصویب نهایی از وزارتخانه گرفته شد.

او افزود: در محور نجف‌آباد به اصفهان هم مطالعات انجام‌شده است و بحث پیگیری مشترکی است که با شهرداری نجف‌آباد داریم و قاعدتا تامین سرمایه برای این پروژه‌ها که راهکارهای خاص خودش را دارد. جلساتی را با شهرداری شاهین‌شهر و نجف‌آباد برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خط اصفهان-فولادشهر  که از مسیر بهارستان می‌گذرد خط سوم است که عملیات اجرایی بخش اول که اصفهان به سمت بهارستان است شروع‌شده است و در مرحله ریل‌گذاری قرار دارد.

غلامی گفت: طبق برنامه به دنبال این هستیم تا پایان سال ۹۸ این پروژه به بهارستان شده و بخش اول عملیات اجرایی تمام شود تا بعد از کار بخش‌های بعدی آغاز شود.

او گفت: به‌منظور توسعه فرودگاه اصفهان ۴۰۰‌هکتار از اراضی نظامی در مجاورت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در قبال پرداخت بهای زمین خریداری شد. کارهای کارشناسی و تامین اعتبار در مسیر توسعه انجام‌گرفته و مقدمات این کار کلید خورده است که یک کار در مقیاس کلان در این مورد خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  اذعان کرد: با شرکت فرانسوی که قرار است کار توسعه را انجام بدهد تفاهم‌نامه امضاشده که امیدواریم منجر به قرارداد شده و کار استارت بخورد و البته اگر این قرارداد امضا نشود با سرمایه‌گذاران دیگر کار شروع خواهد شد.

غلامی افزود: هم‌چنین در بخش توسعه سالن‌های فرودگاه، سالن‌های پروازهای خارجی آماده بهره‌برداری است که در پایان سال افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.