| کد خبر: 171161 |

◄ اولویت‌بندی تخصیص منابع در ایستگاه راه‌آهن زاهدان چیست؟

مسافران در ایستگاه در حال ساخت در مقطع زمانی سالیانه تغییرات زیادی احساس می‌کنند و رضایت بیشتری نسبت به قبل دارند.

تین نیوز

در حالی‌که مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق از کسب رتبه نخست ایستگاه راه‌آهن زاهدان در میان ایستگاه‌های کشور خبر داده است، یک فعال بخش حمل‌ونقل ریلی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اولویت‌بندی تخصیص منابع و ساخت ایستگاه و محوطه‌سازی زاهدان به صورت کارشناسی صورت نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز ، این کاربر شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: ایستگاه جدید زاهدان هنوز به بهره‌برداری نرسیده و عملا هنوز ساخته نشده است و ظرفیت ایستگاه قدیم حتی در حد ایستگاه درجه ۳ راه‌آهن هم نیست.

او با نقد این انتخاب تاکید کرد: اگر ارزیابی بر اساس دو مقطع زمانی برای ایستگاهی که در حال ساخت است و هنوز فاصله زیادی با امکانات ایستگاه‌هایی مانند تهران و مشهد و...دارد صورت گرفته باشد، مسلما ارزیابی درستی نیست.

وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: مسافران در ایستگاه در حال ساخت در مقطع زمانی سالیانه تغییرات زیادی احساس می‌کنند و رضایت بیشتری نسبت به قبل دارند ولی این ایستگاه هرگز نمی‌تواند به ایستگاهی مثل تهران برتری رضایت مشتری داشته باشد، حال آنکه همین ایستگاه هم امکانات خاص و متمایز ندارد. 

او افزود: به‌عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ راه‌آهن توصیه می‌کنم به‌جای محوطه‌سازی اداری و بیرون ایستگاه، اولویت اول و اصلی ساخت ایستگاه مسافری مورد توجه قرار گیرد تا مسافران این‌همه مشکل نداشته باشند.

این فعال بخش ریلی اظهار کرد: ایستگاه قدیم زاهدان نیز گنجایش مسافران نصف یک قطار را هم ندارد و مسافران اکثرا در حالت ایستاده منتظر سوار شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی تخصیص منابع و ساخت ایستگاه و محوطه سازی زاهدان به صورت کارشناسی صورت نگرفته و این باعث شده با محوطه‌سازی و ظاهری زیبا، عملا ایستگاه نداشته باشد و از ایستگاه قدیم که خیلی محدودیت مساحت و امکانات دارد استفاده شود.

به گزارش تین‌نیوز،  مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق چند روز پیش گفت: براساس گزارش نظرسنجی مسافران سفرهای نوروزی سال ۹۷ که توسط دفتر ارزیابی عملکرد راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، میزان رضایتمندی مسافرین در سال ۹۷ از میانگین ۸۹/۶ درصد برخوردار بوده که در مقایسه با مشابه سال ۹۶  با عدد ۷۰/۸۳ موفق به کسب حائز مقام نخست در میان ایستگاه های راه‌آهن سطح کشور شود.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جنوب شرق، مجید ارجونی بیان کرد: از عوامل موثر در کسب نتایج مثبت این گزارش می‌توان به جذب و آموزش تخصصی نیروهای خدمات ایستگاهی، تغییر چیدمان و طراحی سالن ایستگاه، تهیه و توزیع چرخ دستی‌های حمل بار، سیستم‌های رفاهی و سرمایشی، بهسازی امکانات، محوطه‌سازی و ساخت نمازخانه ایستگاه، راه‌اندازی موزه جنوب شرق، جذب کامل اعتبارات خدمات ایستگاهی، برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام خاص از جمله موسیقی محلی زنده و ... در محوطه ایستگاه، تاخیر از مبدا صفر قطارهای این اداره کل، اختصاص یک رام کامل قطار رجا به واگن‌های چهار تخته، همه روزه کردن واگن خودروبر در ایام پیک و ... اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.