| کد خبر: 168062 |

◄ فروش بلیت قطارهای تابستانی به تعویق افتاد

همیشه در برنامه‌های اعزام قطاری برنامه‌ریزی به صورتی بود که یک ماه پیش از آن امکان فروش بلیت را داشتیم، اما امسال بر سر اختلاف‌نظر راه‌آهن با شرکت رجا، امکان فروش بلیت نداریم و نمی‌دانیم که پاسخگوی خسارات اجتماعی و اقتصادی به جامعه و شرکت‌های ریلی کیست؟

تین نیوز

اختلاف‌نظر شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و شرکت راه‌آهن در تعیین سطح استاندارد برای واگن‌های بالای 30 سال و حذف آنها از چرخه سیر، باعث شده که این شرکت برنامه فروش بلیت‌های تابستانه خود را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت رجا در این‌باره گفت: همیشه در برنامه‌های اعزام قطاری برنامه‌ریزی به صورتی بود که یک ماه پیش از آن امکان فروش بلیت را داشتیم، اما امسال بر سر اختلاف‌نظر راه‌آهن با شرکت رجا بر سر خروج ناوگان فرسوده، نمی‌دانیم که پاسخگوی خسارات اجتماعی و اقتصادی به جامعه و شرکت‌های ریلی کیست؟

محمد رجبی افزود: همیشه بلیت‌ قطار برای سفرهای تابستانی از یک ماه قبل امکان فروش داشت و به هیچ‌وجه سابقه نداشته که تا چند روز مانده به آغاز سفرها هنوز تکلیف عرضه این بلیت‌ها مشخص نباشد و این موضوع موجب ضربه خوردن به اقتصاد حمل و نقل ریلی می‌شود.

رجبی با بیان اینکه اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است، افزود: با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیت‌های تابستانی، شاهد کاهش درآمد شرکت‌های ریلی به‌ویژه رجا به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی کشور خواهیم بود.

او یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد: کاهش درآمدها منجر به افت کمی و کیفی خدمات، کاهش کیفی تعمیرات و نگهداری ناوگان، عدم توسعه و نوسازی ناوگان، نارضایتی مسافران، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و... خواهد شد.

رجبی در ادامه افزود: به جز این تبعات ، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهای ریلی به شقوق دیگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده‌ای مشکلات متعدد دیگری را نیز موجب خواهد شد.

رجبی خاطرنشان کرد: با این فرض، از محل جابه‌جایی و انتقال این تعداد مسافر از شبکه ایمن و مطمئن سفرهای ریلی به جاده‌ای، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای اضافه خواهد شد که این ضایعه‌ای بزرگ برای حمل و نقل کشور است.

رجبی با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راه‌آهن اعلام کرد: عدم دسترسی آسان به سفرهای ریلی اطمینان مخاطبان و مشتریان سفرهای ریلی را مخدوش خواهد کرد و کم کم سفر با قطار از گزینه‌های مردم حذف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.