| کد خبر: 166765 |

◄ انتقال تجربیات مدیرعامل «رجا» در کنفرانس تراورس ترقی4

عصر دیروز کنفرانس تراورس ترقی4 که ادامه سلسله نشست‌هایی با همین موضوع است، در محل دانشکده راه‌آهن برگزار شد.

تین نیوز

عصر دیروز کنفرانس تراورس ترقی4 که ادامه سلسله نشست‌هایی با همین موضوع است، در محل دانشکده راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، این نشست صمیمانه با دانشجویان رشته راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت، به ریاست و سخنرانی محمد رجبی، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا انجام یافت. رجبی در این دیدار صمیمانه بر صندلی استادی کلاس تکیه زده بود و به بیان و انتقال تجارب، خاطرات و سوابق حرفه‌ای خود پرداخت.

رجبی2

مدیرعامل رجا در توصیف دوران دانشگاه و سپس زندگی حرفه‌ای خود گفت: در آن زمان همه وقت ما به مطالعه و تحقیق می‌گذشت. بسیاری از افرادی که در حال خدمت‌رسانی در صنعت ریلی هستند به صورت شبانه‌روزی کار و تحقیق می‌کردیم و برای انجام تحقیقاتمان هم فضای آنچنان وسیعی نداشتیم اما کار خود را به درستی انجام می‌دادیم.

رجبی  به دانشجویان توصیه کرد که برای حرفه‌ای شدن به کار پاره‌وقت در انجمن‌ها و همایش‌ها و محیط‌های کاری بپردازند و از این طریق تکنولوژی‌های موجود و تجربیات موجود در کار را درک کنند. ضمن اینکه در حوزه‌های غیرآکادمیک و در خودِ صنعت ریلی در برخورد با کارگران و پیمانکاران و... هم کسب تجربه کنند.

محمد رجبی وضعیت گذشته راه‌آهن را هم تشریح کرد و گفت: برای توفیق در هر شغل در هر زمانی باید به همه به ابعاد آن تجهیز و مسلط شوید.

وی یک مثال از تجربیات خود در این زمینه را بیان کرد و ادامه داد: دکتر آقایی که استاد ما بودند به شیوه نگارش، خبرنویسی و کل ادبیات نوشتاری مقالات ما نظارت می‌کردند و  به همین دلیل هم همه هم‌نسلان بنده ، در شیوه نگارش مقالات و گزرارش های خود نیز حرفه‌ای هستند.

رجبی از دانشجویان خواست که میزان توقعات خود را پایین بیاورند و به جای آن به کسب علم و تجربه بپردازند و با انسان‌های بزرگ هم‌نشینی کنند.

این مقام مسئول همچنین گفت: اگر می‌خواهید در کارتان موفق باشید حتی باید به اصول مذاکره و متقاعدسازی و روان‌شناسی هم مسلط شوید و در کسب علم و تجربه سماجت داشته باشید.

رجبی افزود: همت و فکرهای بلند کار بزرگ انجام می‌دهند. شما هم سعی کنید پرتلاش و مخترع باشید و سعی در کسب ویژگی‌های مثبت شخصیتی داشته باشید تا بتوانید به این درک برسید که سطح کیفی و کمی خدمات را هم‌زمان بالا ببرید.

رجبی1

مدیرعامل شرکت رجا در پایان نشست، شمه‌ای از سوابق مدیریتی خود و سوابق شرکت رجا را بیان کرد. دانشجویان نیز به رسم یادبود به وی لوح تقدیر اهدا کردند و شرکت رجا نیز برای قطار گردشگری محور شمال، بن تخفیف 30 درصدی به دانشجویان اهدا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.