| کد خبر: 164025 |

◄ مسیرهای انتخابی بیست‌وچهارمین قطار «عقاب طلایی» در ایران

شرکت پاسارگادتور، پکیج گردشگری بین‌المللی را به شرکت راه‌آهن معرفی کرده است و راه‌آهن نیز پس از انجام بررسی‌های فنی طول مسیر و اطمینان از عدم وجود محدودیت سیر، موافقت خود را برگزاری این تور اعلام کرده است.

تین نیوز

 شامگاه ۱۴ فروردین‌ماه امسال، قطار عقاب طلایی به‌عنوان بیست‌وچهارمین قطار گردشگری بین‌المللی از مرز سرخس وارد کشور شد و مسافران این قطار گردشگری که از کشورهای کانادا، انگلستان، استرالیا، دانمارک، ایتالیا، سنگاپور، پرو و مالزی هستند طی هفت روز در حال بازدید از استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کرمان هستند.

به گزارش تین‌نیوز و در گفت‌وگو با مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن، شرکت پاسارگاد تور این پکیج گردشگری را به شرکت راه‌آهن معرفی کرده است و راه‌آهن نیز پس از انجام بررسی‌های فنی طول مسیر و اطمینان از عدم وجود محدودیت سیر، موافقت خود را برگزاری این تور اعلام کرده است.

علی کاظمی‌منش ادامه داد: روند کار به این گونه بوده که یک شرکت بین‌المللی در سایت خود این پکیج را طراحی می‌کند و مردم دنیا هم آن را خریداری می‌کنند؛ سپس شرکت پاسارگادتور این قضیه را به شرکت راه‌آهن اعلام می‌کند و ما هم هماهنگی‌های طول مسیر را انجام دادیم. به این ترتیب طرف شرکت راه‌آهن، شرکت پاسارگاد تور است.

کاظمی‌منش همچنین توضیح داد: ما فقط به دلیل گذر قطار از مرز ترکمنستان، برای تردد این قطار گردشگری با این کشور هماهنگ می‌کنیم و هماهنگی‌ با کشورهای قزاقستان و ازبکستان و روسیه بر عهده شرکت تورگردان بین‌المللی است.

این مقام مسئول افزود: واگن‌های این قطار گردشگری، 12 عدد و روسی است و هم‌اکنون با 71 مسافر و خدمه به مدت 7 روز در کشور ما هستند و بیستم فروردین سفر خود را پایان می‌دهند.  لازم به ذکر است که این قطار از تاریخ پنجم فروردین سفر خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن در پاسخ به این پرسش که چیدمان مسیر گردشگری برعهده چه شرکتی است، گفت: شرکت گردشگری بین‌المللی بر اساس تجربه قبلی در سنجش ذائقه توریست‌ها، استان‌هایی را انتخاب و در پکیج خود قرار می‌دهند و گردشگران هم براساس جاذبه‌های معرفی شده اقدام به خرید پکیج می‌کنند.

کاظمی‌منش ادامه داد: در این تور، گردشگران هم از مکان‌های تاریخی شهرهای مختلف کشور و هم از ابنیه راه‌آهن دیدن می‌کنند، به این ترتیب که روزها مشغول بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و شب‌ها در مسیر خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.