| کد خبر: 163184 |

◄ احداث خط‌ ریلی اهواز-اصفهان از طریق فاینانس

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن کشور از احداث راه‌آهن اهواز ـ ایذه ـ اصفهان از طریق فاینانس خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن کشور از احداث راه‌آهن اهواز-ایذه-اصفهان از طریق فاینانس خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، ، سعید رسولی درباره این پروژه گفت: راه‌آهن اهواز-ایذه-اصفهان به دلیل حجم بزرگ پروژه و سرمایه بالایی که نیاز داشت به تعویق افتاد.

رسولی گفت: این پروژه به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محول شد و  راه‌آهن نیز موظف شده تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش مهر، او در ادامه گفت:  امسال با پیگیری‌های استاندار خوزستان و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قید مشارکت راه‌آهن از قرارداد حذف و امکان استفاده از فاینانس برای این طرح فراهم شد که یک اتفاق خیلی بزرگی است.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن کشور در حاشیه بازدید از خطوط ریلی اداره کل راه‌آهن جنوب به حجم جابه‌جایی ریلی اشاره کرد و گفت:  211 میلیون تن بار در مدت 5 سال بین سالهای  ۹۰ تا ۹۵ از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شده است. این در حالی است که 242  میلیون تن بار در مسیرهای دیگر جابه‌جا شده است.

او به مزایای حمل‌ونقل ریلی اعم از کاهش هزینه حمل و مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: حمل‌ونقل ریلی  به‌طور مستقیم در اقتصاد کشور تأثیر مثبت خواهد داشت.

راه‌آهن شلمچه- بصره مسیر ترانزیتی جدید

رسولی بابیان اینکه بااتصال راه‌آهن  جنوب کشور به بصره کریدور ترانزیتی جدیدی برای کشور فراهم خواهد کرد گفت: اجرای تمام خط ریلی شلمچه – بصره به عهده ایران است  و  بخشی از تأمین منابع  به عهده کشور عراق است.

او درباره جزئیات این خط ریلی گفت:  خط ریلی شلمچه - بصره شامل یک پل و ۳۲ کیلومتر خط است  که طبق توافقات همه این ۳۲ کیلومتر به عهده ایران است.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن کشور گفت: اتصال مسیر سر بندر به خرمشهر نیز در امتداد طرح فوق قرار دارد که به‌صورت کنسرسیومی با حضور منطقه آزاد اروند و شرکت فولاد خوزستان و اضافه شدن شریک دیگری اجرا می‌شود.

او امضای تفاهم‌نامه با کشور روسیه جهت تأمین ناوگان ریلی را مثبت ارزیابی کرد و درباره جزئیات این طرح گفت:  طبق این تفاهم‌نامه روسیه متعهد است  هزار واگن مسافری و ۴۵۰ دستگاه ریل باس برای نوسازی ناوگان ریلی به ایران تحویل دهد.

رسولی به عزم دولت برای  ارتقا حمل‌ونقل ریلی و نوسازی ناوگان اشاره کرد و گفت:  حمایت از راه‌آهن در دستور کار دولت قرار دارد. همچنین مجلس شورای اسلامی  در لایحه بودجه 97 حمایت خاص از این صنعت را اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.