| کد خبر: 162783 |

◄ استیضاح آخوندی در آستانه سفرهای نوروزی درست نیست

استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در آستانه نوروز با 55هزار پرسنل وزارت‌راه، با 17 معاونت و 70 میلیون مسافر نورورزی درست نیست.

تین نیوز

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه 15 اسفند طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی را اعلام وصول کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در جلسه کمیسیون اجتماعی در تاریخ 14 اسفند، نمایندگان با تعداد 24 امضاء و مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح عباس آخوندی را تقدیم هیات رئیسه کردند که بر طبق روال جاری مجلس، وزرا ظرف 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی هستند.

با این حال، به زعم کارشناسان حمل‌ونقلی، در بدنه وزارت راه‌وشهرسازی و مجموعه‌های متبوع آن به‌ویژه در حوزه ریلی (بخش خصوصی و دولتی) این استیضاح طرفداران زیادی ندارد.

بسیاری از مخالفان عباس آخوندی اتفاقات رخ‌داده در زمینه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و دریایی در طول یک سال گذشته را برمی‌شمرند و از جمله به عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل‌ونقل کشور، عدم نظارت در سیستم ناوگان هوایی و ریلی و همچنین بروز مشکلات در کشور و در راه ماندن تعداد بسیار زیادی از هم‌وطنان اشاره می‌کنند.

در مقابل موافقان وزیر راه و شهرسازی نیز عدم تامین مالی پروژه‌های ریلی، شیوه بودجه‌بندی عمومی دولت، تحریم‌هایی که ظاهراً برداشته شده‌اند و هنوز شرکت‌های خارجی قوی را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ترغیب نکرده‌اند و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را دلایل اصلی بروز مشکلات می‌دانند و نه شخص وزیر راه‌وشهرسازی را. عده‌ای از کارشناسان حمل‌ونقل ریلی نیز عملرد آخوندی در این حوزه را قابل دفاع می‌دانند.

در این بین محمد رجبی، رییس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی و مدیرعامل شرکت مسافری رجا استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در آستانه نوروز با 55هزار پرسنل وزارت‌راه ،17 معاونت و 70 میلیون مسافر نورورزی را درست نمی‌داند و معتقد است که هر اتفاقی که قرار است در این‌زمینه رخ دهد و هر بحثی در این مورد باید به پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروز موکول شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.