نظر یک کاربر تیننیوز؛
◄ دلیل ناکامی قطارهای حومهای چیست؟
اگر میخواهیم قطار حومهای موفق داشته باشیم باید ایستگاههای قطار با حملونقل چند وجهی متصل به بی آر تی و مترو در غرب و شمال تهران ایجاد کنیم.
جانمایی نامناسب ایستگاهها موجب ناموفق بودن عملکرد قطارهای حومهای در کشور بوده است.
این مطلب نظر یکی از کاربران تیننیوز است که پس از انتشار اظهارات «هانیه قومی» کارشناس حملونقل در مورد اثرات قطارات حومهای بر کاهش سوانح رانندگی، در قالب پیامی به تیننیوز ارسال شد.
به گزارش تیننیوز، در بخشی از این خبر به نقل از «قومی» آمده بود: با توجه به بررسی مطالعات انجام شده در سایر کشورها اینگونه به نظر میرسد ارتباط معناداری میان افزایش سهم حملونقل ریلی حومهای و کاهش تعداد کشته شدگان حوادث جادهای و شهری وجود دارد، لذا در این راستا میتوان پیشنهاداتی چون افزایش سهم حملونقل حومهای در کنار استفاده حداکثری از ظرفیت قطارهای حومهای موجود در کشور ایران را مطرح کرد و به دنبال ارائه راهکارهایی جهت افزایش میزان تقاضا در مد ریلی بود.
پس از انتشار این خبر در تیننیوز، یکی از کاربران این شبکه خبری پیامی ارسال کرد. وی در این پیام نوشت: جانمایی نامناسب ایستگاهها موجب ناموفق بودن عملکرد قطارهای حومهای در کشور بوده است البته به غیر از قطار حومهای دانشگاه شهید مدنی تبریز که بهعلت موقعیت مناسب، با استقبال خوبی مواجه شده و حتی 10 رام به ظرفیت آن اضافه شده اما در بقیه موارد استقبال از قطارهای حومهای در حد انتظار نبوده است.
این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: در تهران ایستگاه قطار در جنوب شهر تهران واقع است، درحالیکه مقصد اکثریت کارگران و شاغلان و کارمندان شهرهای اقماری، شمال تهران و غرب تهران است. به همین علت قطار حومهای بد مسیر بوده و مسافران اغلب ترجیح میدهند از دیگر مدلهای حملونقل استفاده کنند.
این کاربر با بیان اینکه اگر میخواهیم قطار حومهای موفق داشته باشیم باید ایستگاههای قطار با حملونقل چند وجهی متصل به بی آر تی و مترو در غرب و شمال تهران ایجاد کنیم، افزود: با این کار اقبال به قطار حومهای چندین برابر میشود.
وی با تاکید بر اینکه باید به نیاز و تقاضای مسافران توجه شود، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی باید با سرمایهگذاری خارجی ایستگاههای چند منظوره و چند وجهی در نقاط مختلف تهران راهاندازی کند و از طریق مراکز تجاری آن، هزینه ایستگاه را تامین کند. در این صورت چون میزان تحت پوشش تهران بالا خواهد رفت استقبال از این حملونقل چندین برابر خواهد شد.
این کاربر در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: عامل دیگری که میتواند باعث پیشرفت این مدل از حملونقل شود، سیستم کارت بلیت الکترونیک است که کارت مشترک مترو و راهآهن باشد. مانند مستر کارت که همه جا کاربرد دارد. این کار باعث خواهد شد مسافران به آسانی از قطار حومهای استفاده کنند.
این کاربر همچنین پیشنهاد داد سیستم کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس و بی ارتی کل کشور یکپارچه شود تا مسافران تهران در مشهد تبریز شیراز هم بتوانند با یک کارت مشترک جابجا شوند که نتیجه آن سهولت هرچه بیشتر حملونقل عمومی خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.