| کد خبر: 162174 |

◄ «اشتادلر» سوییس قرارداد تولید ۹۶۰ واگن مترو را با «ایدرو» بست

قرارداد تامین و تولید 960 دستگاه واگن مترو برای خطوط متروی تهران-کرج بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اشتدلر سوییس، امروز در محل این سازمان به امضا رسید.

تین نیوز

قرارداد تامین و تولید 960 دستگاه واگن مترو برای خطوط متروی تهران-کرج بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اشتادلر سوییس، امروز در محل این سازمان به امضا رسید.

به گزارش تین‌نیوز، این قرارداد در حضور منصور معظمی رییس هیات‌عامل ایدرو و مارکوس لیتنر سفیر سوئیس به ارزش تقریبی 1.1 میلیارد یورو با فاینانس سوییس و به امضای علی عراقچی مدیرکل امور بین‌الملل ایدرو و محمد رحمانی مذاکره‌کننده ارشد اشتادلر رسید.

در این قرارداد سهم حداکثری برای تولیدکننده ایرانی در قطعات مورد نیاز در نظر گرفته شد و همچنین بازاریابی، فروش محصولات در بازار ایران و خاورمیانه با هدایت شرکت اشتادلر صورت می‌گیرد.

شرکت اشتادلر سوییس متعهد به تامین اعتبار مالی تا سقف 85 درصد ارزش‌افزوده در قالب خط اعتباری مورد تایید سوییس شد.

با توجه به  اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی و محوریت تولید داخلی امضای این قرارداد و ایجاد خط تولید یاد شده ضمن تامین اشتغال مستقیم حدود ۵۰۰ نفر در منطقه زرند استان کرمان و با ظرفیت تولید ۳۰۰ واگن در سال توانایی تحویل یک رام واگن آلومینیومی مترو و مسافری در هفته را برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد کرد.

 از مجموع واگن‌های تولیدی ۷۲۸ واگن مترو برای تهران و ۲۳۲ واگن مترو برای کرج است. واگن‌ها مطابق قرارداد در شرکت واگن‌سازی پلورسبز  در استان کرمان با سرمایه‌گذاری شرکت اشتادلر تولید شده و سهم تولید داخلی 55 درصد در پایان کار خواهد بود.

از ویژگی‌های این قرارداد انتقال دانش فنی و انتقال تکنولوژی اروپا خواهد بود که درگام نخست آموزش کارکنان توسط اشتادلر صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • masoud 0 0

    زرند محروم نیست شهری پیشرفته و صنعتی هستش