| کد خبر: 160887 |

آغاز تولید 630 رانشگر مترو

معاون وزیر صنعت گفت: یکی از سرمایه گذاری های ما پروژه تولید 630 دستگاه رانشگر مترو است که با جهاد دانشگاهایی قرارداد آن را امضا کردیم و به زودی کار آن آغاز می شود.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت گفت: یکی از سرمایه گذاری های ما پروژه تولید 630 دستگاه رانشگر مترو است که با جهاد دانشگاهایی قرارداد آن را امضا کردیم و به زودی کار آن آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی در خصوص فعالیت های سازمان ایدور و ورود این سازمان به بخش های مختلف صنعتی گفت: این سازمان وظیفه توسعه فضاهای صنعتی و ورود به حوزه هایی را دارد که بخش خصوصی به هر عنوان تمایلی به فعالیت در آنجا ندارد. بر همین اساس ما در کشتی سازی، تولید موتور هیلیکوپتر ، تولید ریل و مترو ورود کرده ایم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  ادامه داد: ایدرو به لحاظ اساس نامه اجازه بنگاه داری ندارد و در دولت یازدهم و دوازدهم در هر پروژه ای که حضور پیدا کردیم سهامدار اصلی نبودیم و نهایتا سهم ما 20 یا 30 درصد بود که آن هم طبق قانون بعد از 3 سال از آغاز بهره برداری باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: ما به همراه دولت مخالف بزرگ شدن و تقابل با اصل 44 هستیم بر همین اساس مخالف هر گونه بنگاه داری ایدرو هستیم.

 معظمی در مورد آخرین فعالیت ایدرو گفت: یکی از نیازهای کشور در بخش ریلی اعم از شهری و بین شهری است ما تا به حال 2 هزار دستگاه واگن مترو وارد کرده ایم در حالی که شرکت های واگن سازی در داخل کشور فقط توانایی تولید 20 درصد واگن را دارند و بقیه را وارد می کنند. بر همین اساس یکی از سرمایه گذاری های ما پروژه تولید 630 دستگاه رانشگر مترو است که با جهاد دانشگاهایی قرارداد آن را امضا کردیم و به زودی کار آن آغاز می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.