| کد خبر: 161003 |

پورفخری عنوان کرد:

توسعه خطوط ریلی هرمزگان با هدف اتصال ریل به بندر

مدیر کل راه‌آهن استان هرمزگان با بیان اینکه «راه‌آهن هرمزگان دروازه طلایی حمل بارهای ترانزیتی کشور است» گفت: چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری، اتصال محوطه‌های بندر شهید رجایی به شبکه ریلی و ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی از مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی استان است.

تین نیوز

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن هرمزگان، محمد پورفخری اظهار داشت: با توجه به رویکرد مسئولان نظام مبنی بر انتقال بار از جاده به ریل؟ این اداره کل طرح توسعه خطوط خود را در دستور کار قرار داده است.

پورفخری چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری، اتصال محوطه‌های بندر شهید رجایی به شبکه ریلی و ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را از مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی عنوان کرد.

مدیر کل راه‌آهن استان هرمزگان تصریح کرد: موقعیت خاص جغرافیایی هرمزگان سبب شده تا توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت در مسیر جنوب به شمال زمینه ارزآوری و اشتغالزایی و توسعه اقتصادی فراوانی برای کشور ایجاد شود.

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان افزود: اتصال قطب های مهم معدنی کشور همچون سنگ آهن گل گهر سیرجان، چغارت بافق و چادرملو و مراکز مهم صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان و صنایع فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس و بندر شهیدرجایی به شبکه ریلی کشور، از مهمترین مزایای ایجاد خطوط ریلی هرمزگان محسوب می‌شود.

پورفخری استفاده بهینه از امکانات بهبود و افزایش خدمات باری و مسافری را اصلی ترین خط و مشی اداره کل راه آهن هرمزگان دانست و گفت: این اداره کل می کوشد با بهره گیری از تخصص و تجربه نیروهای کار آمد در زمینه های مختلف و همچنین استفاده از امکانات موجود شرایط مطلوب تری را برای حمل و نقل کالا فراهم آورد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.