| کد خبر: 135208 |

شهرسازی «ریل پایه» الگوی مناسب توسعه حمل و نقل عمومی

رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین گفت: شهرسازی بر اساس ظرفیت های شبکه ریلی الگوی مناسبی در توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقاء کیفیت محیط زیست است.

تین نیوز

 رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین گفت: شهرسازی بر اساس ظرفیت های شبکه ریلی الگوی مناسبی در توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقاء کیفیت محیط زیست است.

 

مسعود حق لطفی در گفتو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان قزوین از دیرباز به واسطه موقعیت جغرافیایی خود نقش مهم و موثری در حوزه حمل و نقل کشور داشته و در حال حاضر در میان پنج استان پرتردد کشور قرار دارد.

 

وی افزود: یکی از راهکارهای حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست بکارگیری الگوهای مناسب حمل و نقلی به ویژه در درون شهرهاست و «شهرسازی ریل پایه» از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی است که در استان قزوین هم پیگیر تحقق آن هستیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: طول محورهای آزادراهی، بزرگراهی و راههای شریانی موجود در استان با مساحت نه چندان بزرگ آن گویای اهمیت و جایگاه مواصلاتی استان است.

 

حق لطفی یادآورشد: ویژگی راههای مواصلاتی و جاده ای استان فرصت مناسبی است تا بتوان با استفاده از اقتصاد حمل و نقل بسترهای توسعه استان را بهتر فراهم کرد.

 

وی اظهارداشت: نباید اجازه داد در این مسیر امکانهای زیست محیطی و همچنین کیفیت زندگی در استان و شهرهای آن تحت تاثیر قرار گیرد.

 

رئیس شورای حمل و نقل استان بیان کرد: در این راستا بکارگیری الگوهای مناسب توسعه حمل و نقلی متوازن درون و برون شهری در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قرار گرفته و در حال پیگیری و اجراست.

 

حق لطفی اضافه کرد: احداث راه آهن قزوین به رشت، دو خطه کردن راه آهن تهران، قزوین به زنجان، توسعه ایستگاه راه آهن قزوین، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی شهر قزوین (TOD)، بررسی اجرای قطار شهری و BRT از جمله اقداماتی است که با هدف پاسداشت محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در دست اقدام است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.