| کد خبر: 134789 |

اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل شتاب می گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل با شتاب چند برابری و با تزریق بودجه‌های قابل توجه در قالب طرح‌های مختلف در سال جدید اجرایی می‌شود.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل با شتاب چند برابری و با تزریق بودجه‌های قابل توجه در قالب طرح‌های مختلف در سال جدید اجرایی می‌شود.

 

به گزارش شهر فردا، محمد فیضی اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل با شتاب چند برابری و با تزریق بودجه‌های قابل توجه در قالب طرح‌های مختلف در سال جدید اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با مسؤولان وزارت راه در رابطه با راه‌آهن اردبیل-میانه انجام گرفته است گفت: منابع مختلفی برای راه‌آهن اردبیل-میانه در نظر گرفته شده و تنها به ردیفی که در بودجه استانی به این مساله اختصاص یافته بسنده نشده است.

 

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار مصوب بودجه راه‌آهن اردبیل در بودجه سال ۹۶ استان اردبیل ۹۱ میلیارد تومان است که ردیف دیگری تحت عنوان توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی با تاکید بر راه‌آهن اردبیل-میانه، شیراز-بوشهر و مشهد-گرگان تصویب شده است.

 

فیضی با اشاره به اینکه بودجه این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی برای پیشرفت پروژه راه‌آهن اردبیل باشد، بیان کرد: اعتبار این طرح ۶۸۰ میلیارد تومان است که سهم استان اردبیل در این طرح قابل توجه پیش‌بینی شده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: تمامی ۷ نماینده استان در تمامی مطالبات استانی به خصوص در بحث راه‌آهن کاملا یکصدا و هماهنگ عمل می‌کنند و این یکصدایی باعث حصول نتیجه‌های مطلوبی در این زمینه خواهد شد.

 

وی به تعهدات وزارت راه در مورد راه‌آهن اردبیل علاوه بر ردیف‌های مصوب اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تحت عنوان صکوک در سالجاری برای راه‌آهن اردبیل اختصاص خواهد یافت.

 

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعهد برای ۹۰ کیلومتر ریل گذاری در مناطقی که زیرسازی انجام گرفته است توسط وزارت راه از جمله تعهدات مهم وزارت راه در این زمینه است.

 

فیضی ادامه داد: تکمیل دو قطعه باقی مانده از سمت میانه و واگذاری آن به پیمانکار، تشکیل کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران برای گرفتن منابع بیشتر از صندوق توسعه ملی به منظور تکمیل سریع‌تر پروژه راه‌آهن اردبیل نیز از جمله مواردی است که وزارت راه متعهد شده است.

 

وی با اشاره به حضور مشاور سرمایه گذاری و جمعی از معاونین وزیر راه، جمعی از نمایندگان استان و رییس کمیسیون عمران و بازدیدهای لازم میدانی طی امروز گفت: احداث آزاد راه اردبیل-مزرعه و مزرعه-لوشان و اردبیل- سراب از طریق سرمایه‌گذاری BOT  نیز از جمله اقداماتی است که در راستای تسریع در حمل و نقل در سطح استان  در سال‌های انجام خواهد گرفت.

 

منبع: پایگاه خبری شهر فردا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    منکه از همان ازادراه زنجان تبریز میروم هم امن هست جالب تا سرچم.شش بانده است حتی اگر تا مزرعه بزرگراه شود فقط 40 کیلومتر ان را دو طرفه هست .

    درحالیکه راه جدید پیشنهاد شده از خلخال تا لوشان گیلان کل راه دوطرفه هست و حتی پنجاه کیلومتر کوتاه تر باشد ولی بخاطر دوطرفه بودن باز زمان سیرش طولانی تر هست .بعد مطمئن باشید آزادراه مزرعه لوشان اصلا توی برنامه وزارت راه نیست چون اصلا توجیه اقتصادی دارد جمعیت پوششی کم دارد و هزینه زیاد .