| کد خبر: 131910 |

مزیت های برگزاری یک نمایشگاه تخصصی؛

آلودگی هوا پدیده‌ای‌ است که بیشتر نقاط ایران با آن درگیر هست

تین نیوز

آلودگی هوا بی‌ارتباط با خشکسالی که شاهدش هستیم نیست و منشاء آن هم عوامل داخلی و هم عوامل خارجی هستند.

 

عوامل داخلی مانند توسعه ناپایدار، سدسازی‌های بی‌رویه، عدم مدیریت صحیح آب و نبود حمل و نقل عمومی و عوامل خارجی از قبیل خشکسالی در کشورهای مجاور، جنگ‌های متعدد خاورمیانه و تغییرات اقلیمی و پدیده ی النینو هستند.

 

آلودگی هوا مرز نمی‌شناسد و جنگ‌های خاورمیانه تاثیر مخربی بر محیط زیست داشته و دارند.

 

حفاظت از محیط زیست نمی‌تواند در کشورهایی که درگیر جنگ هستند در اولویت باشد، به عنوان مثال در کشور عراق برای تثبیت خاک قرار شد مالچ‌پاشی صورت پذیرد که به نظر می‌آید در سال‌های اخیر نسبت به اجرای آن کوتاهی شده است.

 

در ایران برای رسیدن به خودکفایی غذایی، پروژه‌های سدسازی در الویت قرار گرفت، بدون آنکه از پیامدهای بلندمدت آن آگاه باشیم.

 

البته موقعیت جغرافیای ایران یعنی قرار گرفتن بیشتر مساحت کشور در اقلیم خشک و کاهش بارندگی نیز در بروز خشکسالی موثر بوده است. ما در کشور شاهد خشک شدن آب‌های سطحی از هامون گرفته تا ارومیه و زاینده‌رود هستیم؛

 

سطح آب‌های زیرزمینی هم کاهش چشمگیری داشته است. این عوامل سبب از بین رفتن پوشش گیاهی، رطوبت خاک و کشاورزی شده است و در نتیجه با وزیدن باد گرد و غبار رسوبات باقیمانده‌ی آن پخش می‌شود.

 

مشکل آلودگی هوا راه‌ حل سریع و ساده ندارد و به زمان، سرمایه، مدیریت قاطع و همه‌جانبه احتیاج دارد.

 

بیابان‌زدایی، کاشت و تثبیت پوشش گیاهی، احیای اکوسیستم‌های مختلف و استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر، استفاده ی هرچه بیشتر از خطوط ریلی، بویژه لکوموتیوهای برقی جهت حمل بار و مسافر، خودروهای هیبریدی و استفاده‌ی بهینه از آب و ترویج کشاورزی مدرن از جمله راه‌حل‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

 

مزیت برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و صنایع وابسته، در سال اقتصاد مقاومتی(تولید و اشتغال) خود یکی از مهمترین اتفاقاتی بود که می تواند منجر به آشنایی هرچه بهتر و بیشتر صنعت گران این حوزه با تکنولوژی های روز دنیا شود.

منبع: سايت خبری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.