| کد خبر: 128832 |

راه آهن کرمانشاه رکورد ریل گذاری کشور را شکست / 30 خرداد شاهد تحقق آرزوی صد ساله افتتاح راه آهن خواهیم بود

تین نیوز

استاندار کرمانشاه گفت: براساس گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در روند ریل گذاری پروژه راه آهن کرمانشاه رکورد کشوری 1950 متر ریل گذاری در یک روز به ثبت رسیده است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رازانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: پروژه راه آهن کرمانشاه کاملاً از رکود خارج شده و امروز به عنوان یک پروژه فعال با شتاب در حال اجرا است.

استاندار کرمانشاه افزود: پروژه در زمینه منابع اعتباری مشکلی ندارد و نقدینگی آن تأمین و در اختیار پیمانکار قرار داده شده است. مصالح این پروژه نیز شامل تراورس ها و مصالح زیرین آن ها در حجم بسیار بالا تأمین شده است.

 

این مقام عالی استان ادامه داد: همچنین این پروژه 16 هزار تن ریل لازم دارد که همه آن تأمین شده و بخش مهمی از این ریل ها به محل حمل شده است. روند احداث ایستگاه نیز به سرعت در حال انجام است.

 

وی در ادامه از ثبت یک رکود در روند ریل گذاری در کشور خبر داد و گفت: براساس گزارشی که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی ارایه شد، پیمانکار مجموعه دو روز قبل به حدنصاب 1950 متر ریل گذاری در یک روز رسید که یک رکورد در سطح کشور محسوب می شود و در ادامه نیز اجرای پروژه با همین شتاب دنبال می شود.

 

دکتر رازانی اظهار داشت: مجموعه پیمانکاری این پروژ هم اکنون با تمام توان در 5 جبهه مشغول فعالیت می باشد و قرار است به زودی به شش جبهه افزایش پیدا کند.

 

استاندار کرمانشاه از بارندگی های مداوم به عنوان یکی از عوامل اصلی کندی پروژه ها نام برد و گفت: در ماه های اسفند و فروردین شاهد بارندگی های مداومی بودیم که موجب کندی پروژه شد. خوشبختانه طی روزهای اخیر میزان بارندگی ها کم شده است و گرمتر شدن هوا نیز باعث می شود زمین زودتر خشک می شود.

 

این مقام عالی استان افزود: تنها ریل گذاری 70 کیلومتر از مسیر باقی مانده است و با توجه به رکورد حدود 2 کیلومتر ریل گذاری در روز احتمالا تا اواسط خردادماه شاهد به اتمام رسیدن عملیات ریل گذاری باشیم.

 

وی ادامه داد: هم اکنون تاریخ 30 خردادماه توسط مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه و وزارت راه و شهرسازی به عنوان تاریخ اتمام پروژه قطعی شده است و امیدواریم در این تاریخ کرمانشاهی ها شاهد تحقق آرزوی حداقل یکصد ساله ورود قطار به شهر کرمانشاه باشند.

 

دکتر رازانی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون پروژه راه آهن کرمانشاه به سمت خسروی توسط پیمانکار در حال انجام است و در آینده شاهد تکمیل این پروژه مهم و اثرگذار خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.