| کد خبر: 12202 |

راه‌ آهن کرمانشاه تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد / ضرورت ایجاد امنیت اقتصادی توسط دولت

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از صنعتگران و مدیران نمونه کرمانشاهی در حوزه صنعت، با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل برای صنعت و ضرورت تامین امنیت اقتصادی توسط دولت، گفت: در همن راستا راه آهن کرمانشاه تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
در مراسم تجلیل از صنعتگران و مدیران نمونه کرمانشاهی در حوزه صنعت، که شامگاه دوشنبه در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد،  مباحث زیادی مطرح شد که از آن جمله می‌توان به تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل برای صنعت و ضرورت تامین امنیت اقتصادی توسط دولت اشاره کرد.
 
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در این مراسم اظهارداشت: در یک سال اخیر ۳۰۴ مجوز تأسیس واحد تولیدی صادر و بیش از هشت هزار شغل با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.
 
مجتبی نیک‌کردار افزود: هم‌اکنون از نظر تعداد واحدهای بهره‌برداری صنعتی رتبه 25 کشور و در اشتغال صنایع و صدور جواز تأسیس رتبه 21 کشور را داریم.
 
وی گفت: برای  ایجاد هز شغل در واحدهای صنعتی 600 میلیون تومان هزینه شده است و این نشان می‌دهد که از دست رفتن هرشغل و ایجاد دوباره آن نیاز به 600 میلیون تومان سرمایه دارد لذا باید واحدهای صنعتی موجود و اشتغال موجود حفظ شود.
 
معاون عمرانی استاندار افزود: هم‌چنین فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد نیز باید در اولویت باشد چرا که هزینه کمتری را نیاز داشته و سریعتر به بهر‌ه برداری می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه برای ایجاد هر واحد تولیدی حدود 1.5میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: این سرمایه تنها برای ایجاد یک کارگاه کافی بوده و نشان می‌دهد که ما آنچنان صنایع بزرگ و مادر نداریم.
 
نیک کردار تصریح کرد: باید در استان صنایع مادر ایجاد کنیم تا به تبع آن صنایع پایین دستی، ایجاد شده و به  ارزش افزوده و اشتغال مناسب برسیم.
 
وی از پایان راه‌آهن کرمانشاه تا دو سال اینده خبرداد و گفت: در جهت تقویت زیرساخت‌های مناسب برای صنایع به دنبال ایجاد و تقویت زیرساختهای حمل و نقلی هستیم وچنانچه فاینانسر چینی پای کار بیاید دو قطعه راه‌آهن ملایر- کرمانشاه و کرمانشاه- خسروی به بهر‌ه برداری می‌رسد.
 
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: چنانچه فاینانسر چینی(سرمایه‌گذار راه‌آهن) پای کار بیاید ظرف دو سال این دو قطعه به بهره‌برداری رسیده و حمل و نقل استان و تمام مجموعه‌های وابسته به حمل و نقل دچار تحول خواهد شد.
 
وی افزود: هم‌چنین به یک دنبال طرح جامع فرودگاهی برای تقویت زیرساخت‌های نقل و انتقال هستیم و البته در این زمینه و تسهیل در این امر ،هم‌اکنون صدور ویزا در فرودگاه کرمانشاه راه‌اندازی شده و فعال است.
 
نیک کردار با بیان اینکه عمدتا زیرساخت‌های صنعتی در استان فراهم نیست گفت: هم‌چنین راه‌های استان به طور جدی در دستورکار است و تا جایی که قانون اجازه دهد در تقویت زیرساخت‌های صنعت چون شهرک‌های صنعتی تلاش خواهیم کرد.
 
 امنیت اقتصادی باید تامین شود
در ادامه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون در کشور امنیت همه جانبه وجود دارد اما امنیت اقتصادی مخصوصا در حوزه سرمایه گذاری پایین است.
 
معراج محرابی  افزود: ایجاد امنیت اقتصادی جزو وظایف دولت است تا بتوان سرمایه‌گذاران خوبی را در امر صنعت و تولید جذب کرد.  متاسفانه هم‌اکنون وام‌هایی که به صنعت داده می‌شود برابر تورم بوده و به صرفه نیست.
 
وی با بیان اینکه در چندسال اخیر استان کرمانشاه از هیچ منابعی استفاده نکرده‌ گفت: این در حالی است که سایر استان‌ها  در همه سال‌ها از منابع موجوداستفاده کرده‌اند.
 
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت موجود صنعتگران در سال‌های اخیر گفت: صنعتگران در سال‌های اخیر به دلیل نداشتن درآمد کافی و سو تدبیر مدیران دچار بی‌انگیزگی شدند. سازمان صنعت معدن تجارت برای اصلاح مشکلات و قوانین دست و پاگیر یک برنامه‌ راهبردی تدوین کرده که به مجلس ارائه کند.
 
محرابی تاکید کرد: واحدهای صنعتی ما توجیه فرهنگی نیاز دارند تا به اقتصاد مناسب برسند. دیگر سعی و خطا بس است و چنانچه تحریم‌ها شکسته شود نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند برای حرکت داریم.
 
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه عدم استفاده از نظریات تشکل‌ها را یکی از مهمترین عوامل  وضعیت اقتصادی کنونی دانست.
 
وی افزود: سالانه 200 میلیارد دلار هم نفت فروشیم چالش‌های ما رفع نخواهد شد.
 
محرابی تصریح کرد: در گذشته 55 قلم کالا با مشکلات فراوان صادر می‌شد اما با اعمال قوانین دست و پاگیر صدور برخی از کالاها متوقف و بازارهای هدف از دست رفت.
 
وی با بیان اینکه صادرات استان باید به چهار میلیارد دلار برسد گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای افزایش صادرات از مرزهای استان به ۱۰ میلیارد دلار، مقرر شد چهار میلیارد دلار از این مبلغ سهم تولیدات استان و مابقی از طریق استان‌های دیگر تامین شود.
 
رئیس خانه صنعت و معدن استان افزود: بر اساس توافق مذکور، 1.4 میلیارد دلار سهم بخش صنعت استان، 1.5 میلیارد دلار سهم بخش بازرگانی، 400 میلیون دلار بخش کشاورزی و مابقی سهم خدمات فنی، مهندسی و گردشگری استان است.
 
وی در پایان گفت: کرمانشاه سینه ستبر ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده و از دولت انتظار حمایت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نقی 0 0

    یا دو سال یا سه سال یا چهار سال یا بیشتر بالاخره روزی روزگاری راه آهن ساخته میشود.