| کد خبر: 62693 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌های دریایی / نقش عوامل خارج از صنعت کمتر از عوامل داخلی نیست

تین نیوز | رئیس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه عوامل مختلفی از جمله، تغییر قوانین و مقررات، تغییرات نرخ ارز در طول پروژه، تحریم، مشکلات گمرکی، عدم تجزیه و تحلیل ریسک قبل از اجراء و در طول پروژه، بخشی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه های دریایی هستند، گفت: اگر مشکلات را به دو دسته داخل صنعت و خارج از صنعت تقسیم کنیم نقش عوامل خارج از صنعت کمتر از نقش عوامل داخل صنعت نیست.

پیمان مسعودزاده در گفتگو با تین نیوز درباره دلایل تاخیر در اجرای پروژه های دریایی، اظهار کرد: تاخیر زمانی در اجرایی پروژه های دریایی یک آفت بزرگ است که نه تنها صنایع را به حاشیه زیان می کشاند بلکه منجر به عدم اعتماد کارفرماها و کاهش سفارش می گردد.

وی افزود: اصولاً در کارهای پروژه ای برنامه ریزی و مدیریت پروژه از لحاظ زمان و هزینه نقش حساس و کلیدی دارد که عوامل مختلفی از جمله، تغییر قوانین و مقررات، تغییرات نرخ ارز در طول پروژه، تحریم، مشکلات گمرکی، عدم تجزیه و تحلیل ریسک قبل از اجراء و در طول پروژه و مشکلات فنی و طراحی بخشی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه های دریایی هستند.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات را به دو دسته داخل صنعت و خارج از صنعت تقسیم کنیم نقش عوامل خارج از صنعت کمتر از نقش عوامل داخل صنعت نیست، گفت: مواردی همچون عدم محاسبه زمان و هزینه پروژه در هنگام عقد قرارداد نیز از آفت هایی است که بنا به دلایل مختلف، صنایع به آن دچارند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها نشان داد تنها راه مبارزه با آن، اتکا به توان داخلی است، گفت: از رفع تحریم ها باید حداکثر بهره را برای توانمندسازی صنایع داخلی و تقویت نقاط ضعف برد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.