| کد خبر: 5170 |

آستراخان، دروازه ورود کالاهای گیلان به روسیه

تین نیوز | رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: آستراخان دروازه ورود کالاهای صنعتی گیلان به روسیه است.
 
دکتر علی منتظری در حاشیه بازدید هیات تجاری آستراخان روسیه از کارخانه کاشی خزر رشت اظهار کرد: فرصت خوبی برای تولیدکنندگانی ایجاد شده است که محصولات کیفی خود را بتوانند به استان آستراخان صادر کنند.
 
وی اضافه کرد: کشور روسیه بازار خوبی برای محصولات صنعتی از جمله سیمان، کاشی، لوازم خانگی و صنایع غذایی است. در مجموع قیمت کالاهای صنعتی گیلان برای کشور روسیه بسیار ارزان است و ما می‌توانیم با آشنایی سلیقه‌های کشورهای دیگر، توانمندی تولید کالاهای صنعتی را به این بازارها بشناسانیم.
 
منتظری تصریح کرد: افزایش مبادلات تجاری و افزایش صادرات کالاهای صنعتی به آستراخان می‌تواند ورود این محصولات را به روسیه و کشورهای CIF ارتقا ببخشد.
 
وی افزود: این هیات تجاری آستراخان در بازدید از واحدهای صنعتی رشت برای توسعه روابط و خرید محصولات بسیار از خود تمایل نشان دادند.
 
هیات تجاری آستراخان از سه واحد صنعتی شهر لاهیجان نیز بازدید خواهد کرد.
 
محمد حسین اصغریان، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان در حاشیه بازدید هیات تجاری آستراخان در بازدید از کارخانه کاشی خزر با اشاره به مبادلات تجاری ایران و روسیه گفت: در مبادلات تجاری گیلان و روسیه، 261 میلیون دلار واردات از روسیه داشتیم. به همین میزان نیز محصولات کشاورزی و صنعتی از گیلان به روسیه صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه گیلان رتبه اول را در صادرات میوه داشته است خاطرنشان کرد: گیلان در صادرات محصولات صنعتی به روسیه در رتبه دوم قرار دارد. البته همه میوه‌ها و سبزیجاتی که از گیلان به روسیه صادر شده است در گیلان تولید نشده بودند. از دیگر استان‌ها، میوه و سبزیجات به گیلان آورده شده و پس از بسته بندی به کشور روسیه به خصوص استان آستراخان صادر شده است.
 
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه واردات از گیلان برای روسیه صرفه اقتصادی خوبی دارد، تصریح کرد: خیلی از این محصولات برای روسیه ارزان تمام می‌شود.
 
وی گفت: امید است با بازدیدی که از سوی این هیات تجاری از گیلان انجام خواهد شد از این پس بتوانیم حجم مبادلات تجاری خود را از گیلان به آستراخان افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.