| کد خبر: 196868 |

◄ راستاد خبر واگذاری سواحل مکران به جوان ایرانی ساکن اسپانیا را تکذیب کرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نفتکش انگلیسی توقیف شده در آبهای ایران پس از رفع توقیف آماده خروج از بندر است، گفت: بابت تخلفات این نفتکش تضامین لازم از نماینده بیمه نفتکش اخذ شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نفتکش انگلیسی توقیف شده در آبهای ایران پس از رفع توقیف آماده خروج از بندر است، گفت: بابت تخلفات این نفتکش تضامین لازم از نماینده بیمه نفتکش اخذ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد راستاد بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران درباره آزاد شدن نفتکش استیناتروما انگلیسی اظهار داشت: نفتکش در حال انجام مراحل نهایی برای خروج از بندر است، اما به لحاظ انجام تخلفات، پرونده این نفتکش مفتوح است و شرکت کشتیرانی مطابق حکمی که توسط مراجع قضایی صادر خواهد شد، موظف به جبران خسارت وارده مبنی بر عدم رعایت مقررات است. 

راستاد با بیان اینکه حکم رفع توقیف این نفتکتش انگلیس صادر شده است گفت:‌ در حال انجام تشریفات هستند. مانع خاصی وجود ندارد و کشتی در آستانه ورودبه بندر است. 

وی افزود: در چنین مواردی که کشتی تخلف داشته باشد، خسارت توسط مرجع قضایی بررسی و حکم صادر می‌شود. جرائم این نفتکش ناشی از تخلفات و خسارت به اشخاص ثالث است که مرجع قضایی تضامین لازم را از شرکت بیمه کشتیرانی مربوطه اخذ کرده است. 

نفتکش انگلیسی «Stena Impero»  تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در تاریخ 28 تیر توقیف شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر واگذاری بخشی از اراضی مکران به جوان ایرانی - اسپانیایی گفت: این موضوع فقط در برخی نشریه‌های زرد منتشر شده است و هنوز خبر رسمی در این باره وجود ندارد، ضمن آنکه سواحل متعلق به سازمان بنادر در مکران دراختیار خودمان است. این در حالی است که روز گذشته در جلسه شورای عالی قضایی، ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به زمین خواری در سواحل مکران با مجوزهای قانونی، از واگذاری میزان زیادی تسهیلات ارزی و ریالی و واگذاری زمین به یک جوان ایرانی ساکن اسپانیا در این منطقه خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.