| کد خبر: 192661 |

حرکت نخستین کشتی هیبریدی جهان در دریای نروژ + تصاویر

کشتی کروز قطب شمال برای اولین بار به موتور هیبریدی با باتری‌‎های بسیار قدرتمند مجهز می‌شود.

تین نیوز
کشتی کروز قطب شمال برای اولین بار به موتور هیبریدی با باتری‌‎های بسیار قدرتمند مجهز می‌شود.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار در جهان یک کشتی کروز نیروی لازم برای حرکت در اقیانوس را از طریق موتور هیبریدی تامین می‌کند. این کشتی غول‌پیکر از شمال نروژ حرکت کرده و به سمت مناطق جنوبی قاره اروپا در حرکت است.

این کشتی توانایی جا‌به‌جایی ۵۰۰ مسافر را داشته و به طور ویژه‌ای در آب و هوای خشک و هم‌چنین شرجی توانایی حرکت دارد. اولین بار در فاصله زمانی بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶ دریانوردان نروژی از گذرگاه نروژ عبور کرده و به طور دقیق در سال ۱۹۱۱ به قطب شمال رسیدند. این سفر با توجه به امکانات بسیار محدود در آن زمان موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود، ولی حالا با گذر زمان کشتی‌های مسافربری و اکتشافی پیشرفت‌های شگفت انگیزی کردند و رسیدن به مناطق دور از دسترس را آسان شده است.

حرکت نخستین کشتی هیبریدی جهان در دریای نروژ

طراحان این کشتی برای استفاده از موتور هیبریدی از خودرو‌های الکتریکی الهام گرفته‌اند و معتقدند این موتور‌ها بسیار توانمندتر از موتور‌های معمولی است. البته به کار گیری این کشتی‌ها نیازمند فراهم آمدن زیر ساخت‌های مناسب است. یعنی ابتدا باید ایستگاه‌های شارژ در مناطقی معین تعبیه گردد تا کشتی در صورت نیاز انرژی از دست رفته خود را بازیابد.

حرکت نخستین کشتی هیبریدی جهان در دریای نروژ

مسئولان سازمان کشتی‌رانی نروژ اعلام کردند احتمالا با آماده شدن بستر‌های لازم از سال آینده میلادی کشتی‌های هیبریدی به شکل گسترده‌تری در حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. باتری‌های تعبیه شده در کشتی کروز ظرفیت تامین انرژی ۱۸ تا ۲۰ روز موتور کشتی را دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.