| کد خبر: 159548 |

مدیرعامل پیشین سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ با آمدن ریل هم در چابهار تحولی رخ نخواهد داد

با آمدن ریل هم در چابهار تحولی رخ نخواهد داد، برای چابهار باید کار دیگری کرد. در واقع آنچه می‌تواند در بندر چابهار تاثیر بگذارد، توسعه اقتصادی منطقه است.

تین نیوز

مدیرعامل پیشین سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ریل به تنهایی نمی‌تواند باعث رونق بندر چابهار شود، این کار منوط به توسعه اقتصادی منطقه است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدسعیدنژاد درباره آینده بندر شهیدبهشتی چابهار تاکید کرد: به نظر من با آمدن ریل هم در چابهار تحولی رخ نخواهد داد، برای چابهار باید کار دیگری کرد. در واقع آنچه می‌تواند در بندر چابهار تاثیر بگذارد، توسعه اقتصادی منطقه است.

او افزود: حمل‌ونقل خدماتی است که که به یک فعالیت اقتضادی داده می‌شود. باید آن فعالیت ایجاد شود.

سعیدنژاد اظهار داشت: معتقدم باید بخشی از صنایع بزرگ را آنجا ببریم. طبعاً هزینه دارد اما باید این کار را انجام بدهیم و محور شرق باید توسعه پیدا کند. برای مثال فولادسازی‌ها و پتروشیمی‌ها می‌توانند به آنجا منتقل شوند. این کار هم بار جمعیتی مرکز کشور را کم می‌کند و هم می‌توان از مزیت‌های منطقه استفاده کرد.

او ادامه داد: در این حالت بندر رونق پیدا می‌کند و بار ترانزیتی هم به بندر می‌آید. اما اینکه بگوییم بندری با اینهمه امکانات را ایجاد کرده‌ایم و فقط هم برای ترانزیت است به نظرم اتفاقی نخواهد افتاد. من البته قبلا هم این موضوع را گفته‌ام.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا کار عمرانی بندر تکمیل شود و الحمدالله به نتیجه رسید اما این کافی نیست. باید صنعت به آنجا منتقل شود و جمعیت در منطقه مستقر شود و در مرحله بعد خدمات هم افزایش پیدا خواهد کرد و اینطور کار پیش خواهد رفت. اما نکته اینجاست کاری که در بخش عمرانی بندر شده، در بخش‌های دیگر با این سرعت انجام نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    طبق اصول اقتصاد آزاد .وظیفه دولت ساخت زیرساخت هاست و تشویق بخش خصوصی برای ایجاد صنایع هست. اگر ما فضا بستر ایجاد کنیم خود شرایط مساعد باعث جذابیت سرمایه گذاری بخش خارجی و خصوصی داخلی خواهد شد. بالاخره سرمایه گذار بدون امکانات در بیابان خالی که نمیاید!
    نمونه میگویم ما سد شهریار داریم که شش سال افتتاح شده ، اما هنوز پایاب ان ساخته نشده و جالب زمین تملک نشده! هنوز ابگیری نشده. ایجاد کارخانه هم بدون زیرساخت ها فقط باعث تعطیلی ان میشود.
    لذا ما تا زیرساخت های اساسی ایجاد نکنیم شرایط بستر ایجاد صنایع ایجاد نمیشود. مثل دعوای مرغ اول بوده یا تخم مرغ دچار نشویم.
    تشویق صنایع بزرگ فولاد پتروشیمی و ...اقدام خوبی است .اما ما باید برنامه ریزی روی صنایع پایین دستی بکنیم. چرا ما خام فروشی میکنیم؟
    همچنین ایجاد مراکز تجاری بورس بانک ،برای محل بازرگانی شدن چابهار مهم هست. طبق سند چشم انداز گسترش شهرها در سواحل مکران جزو الویت های اساسی کشورمان هست. باعث امنیت ژئوپلتیک کشورمان و مناطق ساحلی خواهد شد. یعنی همه متفق القولند باید چابهار و شهرهای ساحلی گسترش یابد. خود بحران اب در مناطق مرکزی ایران هم انتقال صنایع مثل فولاد پتروشیمی توجیه میکند