| کد خبر: 139147 |

آدم ربایی دریانوردان، بزرگترین نگرانی در فیلیپین

آدم ربایی دریانوردان از سوی تروریست های داعش در جنوب فیلیپین، مقامات این کشور را با نگرانی بزرگی روبرو کرده است.

تین نیوز

آدم ربایی دریانوردان از سوی تروریست های داعش در جنوب فیلیپین، مقامات این کشور را با نگرانی بزرگی روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل مانا و علی رغم کاهش تعداد حملات از ماه می سال جاری در جنوب فیلیپین، حضور داعش درمنطقه و به ویژه در دریای سلبس و سولو برای جان دریانوردان و خدمه تهدیدی جدی به حساب می آید.


ReCCAPضمن انتشار آخرین گزارش خود از حملات دزدان دریایی در نیمۀ نخست سال جاری میلادی اعلام کرد: در مجموع هفت حمله در منطقه ثبت شده است که سه مورد از آنها به آدم ربایی انجامید و چهار حملۀ دیگر ناموفق ماند. هفت حمله در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ثبت شد و از ماه می تاکنون هیچگونه حمله ای به شناورها صورت نگرفته است.

مدیر اجرایی ReCAAP در یک نشست خبری گفت: از ماه می تاکنون هیچ موردی از حملۀ مسلحانه و آدم ربایی در منطقه گزارش نشده است و این وضعیت می تواند ادامه داشته باشد اما همچنان میزان بالایی از نگرانی در منطقه حاکم است. 

وی در این باره افزود: با این حال هنوز فکر نمی کنیم که ثبات و امنیت در منطقه برقرار شده باشد و از شناورها تقاضا داریم تا در صورت امکان مسیر تردد خود را تغییر دهند.

حمله به شناورهای تجاری و آدم ربایی برای دریافت پول در جنوب فیلیپین از سوی داعش رهبری می شود و از ماه مارس سال گذشتۀ میلادی آغاز شده است. در این فاصلۀ زمانی 59 دریانورد طی حملات متعدد به 13 فروند شناور ربوده شدند. تا به امروز، 28 نفر از آنان آزاد شدند و 11 نفر فرار کردند و چهار نفر کشته شدند و 16 نفر همچنان در اسارت آنان به سر می برند. این درحالی است که دو هفتۀ پیش دو نفر از دریانوردان ویتنامی  گردن زده شدند. 

در واکنش به حملات داعش در منطقه گشتهای نظامی سه گانه با همکاری اندونزی، فیلیپین و مالزی برقرار و یه کریدور پیشنهادی برای تردد شناورهای تجاری بین خلیج Moro و تنگۀ Basilan درنظر گرفته شده است.
 
 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.