| کد خبر: 9593 |

رونمایی از موتور سیکلت چهارچرخ پاراکس

ساخت موتورسیکلت چهارچرخ تیم پاراکس در مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه آزاد قزوین به زودی به پایان می‌رسد.

ساخت موتورسیکلت چهارچرخ تیم پاراکس در مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه آزاد قزوین به زودی به پایان می‌رسد.

تمام مراحل طراحی اجزا و ساخت این موتورسیکلت چهارچرخ با تلاش و همت دانشجویان و پژوهشگران تیم پاراکس مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حال انجام است.
 
بر اساس این گزارش، طراحی اولیه این موتورسیکلت چهارچرخ به اتمام رسیده و طرح آن مورد حمایت معاونت پژوهشی سازمان محیط زیست قرار گرفته و تا انتهای تابستان سال جاری روند طراحی اجزای این پروژه پایان می‌یابد و نمونه اولیه آن تا آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رونمایی می‌شود.
 
طراحی و ساخت این وسیله نقلیه با هدف برطرف نکردن معایب و بهره مندی از مزایای موتورسیکلت و خودروی چهار چرخ صورت گرفته است.
 
بر اساس این گزارش، این وسیله نقلیه دو نفره، دارای دو صندلی مستقل در یک ردیف و یک نیم کابین است تا بانوان بتوانند از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه راحت استفاده کرده و بحث حجاب برتر را نیز به راحتی رعایت کنند.
 
هم چنین از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به مانور پذیری بالا توام با اشغال فضای پارک بسیار کم در ترافیک شهری، عدم اعمال محدودیت‌های ترافیکی(طرح زوج و فرد)، کاربری بسیار آسان و بدون نیاز به گواهی‌نامه رانندگی، هزینه نگهداری و تعمیرات ناچیز، عدم آلودگی صوتی و شیمیایی و... اشاره کرد.
 
این کلاس از خودروها که از طرفی با محدودیت های حمل و نقل در فضاهای کوچک سازگاری بالایی دارند و از طرف دیگر بدون آلایندگی هستند، می‌توانند به عنوان وسایل نقلیه سبک در فضاهای سرپوشیده همچون فرودگاه‌ها، مراکز خرید، مکان‌های تاریخی - توریستی  و... مورد استفاده قرار گیرند.
 
از مشخصات فنی این وسیله نقلیه می‌توان به سرعت بیشینه 60 کیلومتر بر ساعت، برد 50 کیلومتر و وزن کمتر از 500 کیلوگرم اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.