| کد خبر: 92076 |

تعطیلی خط تولید «نیسان آبی» ممکن نیست

تین نیوز | آخرین بار مهران مدیری در برنامه «دور همی» نامش را بر زبان آورد تا باز هم خبر ساز شود. «وانت نیسان آبی»، خودرویی باری که سال هاست در جاده های ایران تردد می کند و برای بسیاری از ما ایرانیان وحشت و البته برای برخی دیگر آسودگی به همراه دارد.

تنها کافی است در آینه خودرو حرمت یک نیسان آبی رنگ از پشت سر نمایان شود، کمترین اتفاقی که در وضعیت راننده می افتد ترس از برخورد بی مهابای نیسان و له شدن خودروی خود است.

این ترس که دیگر جزیی از فرهنگ رانندگی ما شده به چه دلیل در دل مردم افتاده است؟ چرا شکل و ظاهر این خودروی غول پیکر هیچ تغییری نمی کند؟ کدام خودروی دیگری را می شناسید که به زشتی این غول آبی رنگ باشد؟ این سوالات و چندین سوال دیگر ما را واداشت تا با مسوولان شرکت زامیاد همکلام شویم.

شهرام فداکار معاون مهندسی شرکت زامیاد شخصی است که سعی کرد به سوالات ما به روشنی پاسخ دهد. در ادامه گفت وگوی «پرشین خودرو» با این مسوول شرکت زامیاد را می خوانیم.

• ضمن تقدیر و تشکر از وقتی که در اختیار «پرشین خودرو» قرار دادید. به عنوان سوال آغازین بفرمایید که چرا هیچ دفاعی از نیسان نمی کنید؟
واقعیت این است که نیسان یکی از مورد قبول ترین خودروهای باری کشور از نگاه مصرف کنندگان است که در سال های اخیر تغییرات بسیاری نیز کرده است اما؛ ما ترجیح می دهیم کار خود را کرده و وارد حواشی و پاسخ به برخی از اظهار نظرها نشویم.

• واقعا وانت نیسان آبی رنگ تغییری هم کرده است؟
نیسان نیز مثل سایر خودروهای ایران و جهان که مدت زمان طولانی از عمرش می گذرد مجبور بوده و هست که خود را با شرایط روز تغییر داده و حداقل استانداردهای کشور را کسب کند.

اگر ما قرار بود این خودرو را مانند زمان آغاز تولید کنیم، سال ها بود که این خودرو نه مجوز تولید و نه مجوزی برای شماره گذاری به دست نمی آورد. البته قبول دارم که شکل ظاهری این خودرو هیچ تغییری نکرده است اما در بطن خودرو، تغییرات چشمگیر و مطلوب بوده است.

• گویی قرار نیست این خودرو از دور خارج و چشم ما به جمال خودروی شکیل تری روشن بشود؟
اگر منظور شما جمع شدن خط تولید است که پاسخ خیر است زیرا بسته شدن خط تولید یک خودرو تعریف خود را دارد و این طور نیست که چون عده ای از این محصول خوششان نمی آید؛ پس دیگر تولید نکنیم.

خط مونتاژی که در حال حاضر در حال تولید نیسان است تنها پلت فرم هایی با شباهت به این خودرو را تولید می کند که اتفاقا در حال حاضر خودروی "پادرا" با شکل و قیافه ای تازه در همین خط مونتاژ، تولید می شود.

گفتن این نکته ضروری است که تا زمانی که یک خودرو مشتری دارد، نمی توان خط تولید آن را جمع کرد زیرا خواهان داشته و ما باید پاسخ گوی درخواست مشتریان خود باشیم.

• یعنی نمی توان خط مونتاژ این محصول را ارتقاء داد؟
این خط مونتاژ امکاناتی دارد که اگر بخواهیم پلت فرم جدید را در آن تولید کنیم باید بسیاری از امکانات آن را تغییر داده و خط مونتاژ را تعویض کنیم. به هر حال تا زمانی که نیسان مشتری دارد نمی شود با دستور خط مونتاژ آن را بست.

• آیا نمی شود رانندگی با نیسان را کمی آسان تر کرد؟
بی شک جواب این سوال شما مثبت است زیرا همین الان هم که من با شما هم کلام هستم، خریداران می توانند با اضافه کردن برخی آپشن ها، نیسان خود را برای رانندگی بهتر آماده کنند.

اما بیشتر مردم به همان نیسان آبی رنگ که رانندگی با آن کمی تفاوت دارد عادت کرده و زیاد به دنبال تغییر در آن نیستند.

موتور نیسان تولیدی گروه زامیاد یورو4 است و ما تنها شرکتی بودیم که در تولید این خودرو توانستیم استانداردهای مربوط به یورو4 را پاس کنیم.

• این طوری که شما می فرمایید رانندگی با این خودرو آسان تر شده است پس دلیل توجه نکردن مردم به این تغییرات چیست؟
در حال حاضر 600 هزار وانت نیسان در کشور تردد می کند و تنها اشخاصی از تغییرات خبر دارند که به تازگی این خودرو را خریده باشند و قدیمی ها یا خبر ندارند و یا اساسا برایشان مهم نیست.

حال شما فکر کنید همین امروز به جای این نیسان، خودرویی با راحتی پورشه تولید کنیم، کسی خبردار نمی شود زیرا ما سالانه 30 هزار دستگاه نیسان آبی تولید می کنیم که این رقم تولید در مقابل آن 600 هزار دستگاه هیچ است. یعنی فقط آن 30 هزار خریدار جدید این تغییر و راحتی را حس خواهند کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • xxxx 0 0

    نیسان آبی یک ماشین بسیار مهم در حمل نقل است وامروزه طرفدار های زیادی دارد

  • محمد نوری 0 0

    اگه نیسان آبی نباشه وانت پیکان وپادرا می خوان جاش رو پر کنند اگه نیسان نباشه شما یک کیلو میوه رو نمی تونید کمتر از ۵۰ هزار تومن بخرید