| کد خبر: 72700 |

وزارت حمل و نقل آمریکا: تخصیص اعتبار تا ۴۲ میلیون دلار برای نسل بعدی فناوری‌های ارتباطات خودرویی

تین‌نیوز | نيويورک، تمپا در فلوريدا و وايومينگ برای برنامه‌های پايلوت رقابتی انتخاب شدند.

واشنگتن- آنتونی فاکس، وزير حمل‌ونقل آمريکا، امروز اطلاعيه‌ مهمی در باره آينده‌ی خودروهايی که رانندگی را ايمن‌تر، پاک‌تر و کارآمدتر خواهند کرد منتشر نمود. وی در مرکز مديريت مشترک ترافيک نيويورک گفت که نيويورک، وايومينگ و تامپا در فلوريدا برای برنامه پايلوت نسل بعدی فناوری در زيرساخت‌‌ و در خودروها جهت به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات ناشناس، برقراری ارتباطات بلادرنگ با يکديگر و محيط پيرامونشان، کاهش ازدحامات ترافيکی، تقليل انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگيری از 80 درصد تصادفات غيرمرتبط با اختلال حواس رانندگان، تا سقف 42 ميليون دلار دريافت خواهند کرد.

به عنوان بخشی از برنامه وزارت حمل‌ونقل آمريکا (USDOT) برای استقرار پايلوت ملی خودروهای مرتبط، اين مکان‌ها در يک فرآيند رقابتی انتخاب شده‌اند به طوری که فراتر از فناوری‌های خودرويی تجاری به رانندگان کمک کنند تا با استفاده بهتر از جاده‌­ها، استرس کمتری ناشی از راه‌­بندان‌­ها و ازدحامات ترافيکی برای رسيدن به محل کار و قرار ملاقات‌های خود داشته باشند و امکان برقراری ارتباط خودروهای نزديک شونده با تلفن همراه عابرين پياده فراهم گردد.

آنتونی فاکس، وزير حمل­‌ونقل آمريکا می‌گويد: «اعلاميه امروز قدم بزرگ رو به جلويی برای آينده است که نشان می‌دهد ما چگونه در اين کشور از جوامع روستايی تا شهرهای بزرگ‌مان حرکت می‌کنيم. اين، ماموريت محوری وزارتخانه برای پشتيبانی از وعده‌‌های فناوری‌های جديد است و از طريق اين نوع سرمايه‌گذاری‌های هوشمند، فضای جديدی به روی يک شبکه‌ پاک‌تر و ايمن‌تر باز می‌کنيم و کيفيت سفر نسل‌های آينده را بهبود می‌بخشيم.»

شهر نيويورک فناوری ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) را بر روي 10,000 خودروی متعلق به خود از جمله خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و ليموزين‌ها که غالبا در مرکز شهر منهتن تردد می‌کنند، نصب خواهد کرد و فناوری ارتباط خودروها با زيرساخت (V2I) نيز در کل مرکز شهر نصب خواهد شد. اين برنامه شامل ارتقاء چراغ‌های راهنمايی در مسيرهای بين خيابان‌های 14‌ام و  66ام در منهتن  و  در سراسر بروکلين با استفاده از فناوري V2Iمی‌شود. علاوه بر اين، واحدهای کنارجاده‌ای در سراسر آزادراه FDR Drive بين خيابان 50ام و خيابان 90ام نيز به فناوری خودروهای مرتبط مجهز خواهند شد.

وزات حمل‌ونقل آمريکا تعهد ديگری جهت توانمند‌سازی شهرها داده ‌است که مسائل ايمنی و ازدحام را با استفاده از فناوری خودرويی و اعطای جايزه­‌ا‌‌ی 17 ميليون دلاری حل نمايد تا از اين طريق مشکل ازدحام ساعات پرترافيک در جنوب شهر تمپا برطرف شود و اينکه با تجهيز گوشي­‌های هوشمند عابرين پياده به فناوری بکارگرفته شده براي مرتبط کردن خودروها، بتوان از ايشان حفاظت کرد. تمپا نيز تعهد داده ‌است که مزايای زيست‌­محيطی استفاده از اين فناوري را ارزيابی نمايد.

در وايومينگ، تمرکز بر ايمنی و کارآيی جابجايی بار از طريق کريدور شرق - غرب I-80 است که برای تردد خودروهای سنگين تجاری که از بخش شمالی کشور عبور می‌کنند، حياتی می­‌باشد. تقريبا 11,000 تا 16,000 خودرو در هر روز از اين مسير عبور می‌کنند و اداره حمل‌ونقل وايومينگ، با استفاده از فناوری‌­های V2V و V2I هم اطلاعات اين خودروها را جمع‌آوری کرده و هم اين اطلاعات را برای خودروهايی که فاقد فناوری جديد هستند منتشر خواهد کرد.
اين خودروهای مرتبط ميزان بی‌سابقه‌ای از اطلاعات ناشناس را بدست خواهند داد که مبنايی برای بسياری از کاربردهای نوآورانه خواهد بود و ما را به خودروهای هوشمند، زيرساخت هوشمند و درنهايت شهرهای هوشمند می‌رساند. پژوهش‌ها نشان داده است که اين فناوری می‌تواند تصادفات خودرويی (که علت وقوع آنها اختلال حواس راننده نباشد) را تا 80 درصد کاهش دهد و همچنين از 4.8 ميليارد ساعت وقتی که آمريکایی­‌ها سالانه در ترافيک صرف می‌کنند بکاهد.

در سال 2012، وزارت حمل‌ونقل آمريکا در بزرگترين پايلوت دنيای واقعی که تاکنون اجرا شده است، با بکارگيري بيش از 2700 خوردوی مجهز به اين فناوری در خيابان‌های شهر آن‌آربور در ميشيگان، قابليت خودروهای مرتبط براي  نجات جان انسان‌ها را مورد آزمون قرار داد و به اثبات رسانيد. همکاری خودروهايی که از فناوری ايمنی V2V استفاده می‌کنند، به رانندگانی که درطول مسير روزانه خود در حرکت هستند، در جلوگيری از وقوع تصادفات  کمک می‌کند. نرم‌افزارهای ايمنی در مواردی مانند ترمز شديد خودرو‌های جلويی، وجود خودروهايی در نقاط خارج از ديد راننده يا تخطی قريب‌الوقوع ديگران از چراغ قرمز، به رانندگان هشدار می‌دهند.  تلاش‌های USDOT ثابت کرده است که فناوری ارتباطات خودرويی قطعاً در دنيای واقعی و با انواع خودروهای مختلف از جمله خودروهای سواری، کاميون‌ها، خودروهای تجاری، موتورسيکلت‌ها و حتی دوچرخه‌ها کار می‌کند.

سطح بالای علاقه­‌ای که اعلام برنامه استقرار پايلوت خودروهای مرتبط ايجاد کرده است، شاهدی بر اميدواری نسبت به آينده خودروهای مرتبط و خودران می‌­باشد. با برنامه استقرار پايلوت خودروهای مرتبط، اکنون تمرکز USDOT سرعت بخشيدن به استقرار اين فناوری در مناطق بيشتری از کشور است. اهداف USDOT برای اين برنامه، رسيدن به پياده‌سازی­‌های پيشرفته مناسب، اندازه‌گيری آثار و کشف و توجه به  موانع فنی و غير فنی پياده‌­سازی در يک مسير عملی می­‌باشد.

به علاوه، اين وزارتخانه در ماه می سال جاری، مراحلی را جهت سرعت‌بخشيدن به نوآوری ايمنی جاده‌ای اعلام کرد. از جمله اين مراحل، سرعت بخشيدن به جدول‌ زمان‌بندی خود برای پيشنهاد قانون مورد نياز جهت نصب تجهيزات ارتباطات V2V در تمام خودروهای جديد آينده بوده است. مورد انتظار است که اين پيشنهاد تا پايان سال 2015 ارائه شود. خودروهای جديد با فناوری ارتباطات خودرويی می‌توانند زودتر از سال 2016 در نمايشگاه‌های ما وجود داشته باشند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.