| کد خبر ۳۰۷۲۳۵
کپی شد

هشدار وزارت صنعت به تولیدکنندگان موتورسیکلت: بدون خدمات پس از فروش، واردات ممنوع!

سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز برنامه های جدید برای رفع کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت در کشور خبر داد و گفت: تأمین ارز برای واردات این قطعات در دستور کار قرار گرفته است.

تین نیوز |

سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز برنامه های جدید برای رفع کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت در کشور خبر داد و گفت: تأمین ارز برای واردات این قطعات در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گزارش  تین نیوز به نقل از تسنیم، حمید محله ای، سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اهمیت تأمین قطعات یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، گفت: ستون اصلی خدمات پس از فروش در تمامی صنایع، تأمین قطعات یدکی است و این موضوع در صنعت موتورسیکلت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر بازار با کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت مواجه است و این مسئله به طور مستقیم بر کیفیت خدمات پس از فروش تأثیر منفی گذاشته است.

محله ای گفت: بر اساس قانون، واردکنندگان و تولیدکنندگان موتورسیکلت موظف به تأمین قطعات یدکی هستند. خوشبختانه وزارت صمت برای رفع این مشکل اقداماتی را آغاز کرده و تأمین ارز برای واردات قطعات یدکی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، آثار این تصمیم تا حدود یک ماه آینده در بازار مشاهده خواهد شد.

سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صمت تصریح کرد: طبق ارزیابی های انجام شده، بیش از 45 شرکت تولیدکننده و مونتاژکننده موتورسیکلت نتوانسته اند حداقل امتیازات لازم را در بخش خدمات پس از فروش کسب کنند.

وی افزود: برای این شرکت ها مهلت سه ماهه ای در نظر گرفته شده که رو به پایان است و در صورت عدم رعایت استانداردهای تعیین شده، از واردات آنها جلوگیری خواهد شد.

محله ای با تأکید بر اینکه تولید کالا باید همراه با تعهد در ارائه خدمات پس از فروش باشد، گفت: برنامه های وزارت صمت در این حوزه مقطعی نیست و با رویکردی بلندمدت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه های جدید، مقرر شده درصدی از واردات به ورود قطعات یدکی اختصاص یابد تا تنها مجموعه کامل قطعات وارد و به موتورسیکلت تبدیل نشود.

محله ای یادآور شد: زیرساخت های لازم برای توسعه خدمات پس از فروش در کشور فراهم است، اما اراده و پیگیری فعالان صنعت در این مسیر نقش تعیین کننده ای دارد. وزارت صمت در برابر شرکت هایی که صرفاً به فروش فکر می کنند و خدمات مناسب ارائه نمی دهند، رویکرد نظارتی و برخوردی خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.