چرا ایران خودرو یک شبه برنامه فروش را تغییر داد؟! / علت این تغییر چیست؟
ایران خودرو در تازه ترین گزارش خود که به طور رسمی در سایت کدال منتشر شده، اطلاعات تولید و فروش خود را برای ماه شهریور سال جاری به اشتراک گذاشته است.
ایران خودرو در تازه ترین گزارش خود که به طور رسمی در سایت کدال منتشر شده، اطلاعات تولید و فروش خود را برای ماه شهریور سال جاری به اشتراک گذاشته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد100، این گزارش حاکی از رقابت تنگاتنگ بین مدل های دنا و سورن است که برای قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول فروش تلاش می کنند. آیا دنا موفق خواهد شد رقبای خود را پشت سر بگذارد، یا سورن با قدرت بیشتری وارد میدان خواهد شد؟ با ما همراه باشید تا ببینیم کدام خودرو در این نبرد پیروز خواهد شد!
ایران خودرو در میانه نبرد دنا و سورن: آمار تولید و فروش شهریور
ایران خودرو در پایان نیمه اول سال جاری با موفقیت حدود 40 هزار و 100 دستگاه دنا را تولید کرده است. از این تعداد، نزدیک به 36 هزار و 200 دستگاه به مشتریان فاکتور شده و مجموع درآمد حاصل از فروش این محصولات به حدود 19 هزار و 320 میلیارد تومان رسیده است.
در سمت دیگر، گروه سورن نیز با تولید بیش از 51 هزار و 100 دستگاه سورن در پایان تابستان، موفق به فروش نزدیک به 49 هزار و 600 دستگاه شده است. درآمد حاصل از فروش این محصولات به حدود 18 هزار و 220 میلیارد تومان می رسد. این نتایج نشان می دهد که سورن در تولید و فروش، جایگاه دومی را بعد از گروه پژو به دست آورده، اما از نظر درآمدزایی، دنا در رده دوم قرار دارد.
آینده روشن برای سورن و دنا
مشاهدات نشان می دهد که گروه سورن قصد دارد با کاهش سهم گروه پژو، به عنوان اولین در تیراژ تولید و فروش خود را معرفی کند. تولید سورن در شهریور به حدود 14 هزار و 800 دستگاه رسید، در حالی که پژو فقط 12 هزار و 650 دستگاه تولید کرد. در فروش نیز سورن با فروش 13 هزار و 672 دستگاه، پژو را با فروش 13 هزار و 665 دستگاه پشت سر گذاشت.
تغییرات در برنامه فروش ایران خودرو
تحلیل ها نشان می دهد که با ادامه افت فروش پژو، سورن ممکن است به محبوب ترین محصول ایران خودرو تبدیل شود. از طرفی، با توجه به فاصله قیمتی دنا و سورن، دنا می تواند با فروش بالاتر در جدول درآمدزایی، پس از پژو قرار گیرد.
نقش پژو در سبد محصولات ایران خودرو
به نظر می رسد که مدیران ایران خودرو به تدریج برنامه ریزی برای کاهش جایگاه پژو در سبد محصولات خود را آغاز کرده اند. درآمد حاصل از فروش پژو تا پایان نیمه اول سال به حدود 34 هزار و 50 میلیارد تومان رسیده است. با ادامه این روند، به نظر می رسد تا پایان سال تغییرات مهمی در وضعیت بازار خودروهای ایران مشاهده کنیم.